REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak wyeksponować produkty wielkanocne?

Autor: Filip Gabryelczyk, Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska oraz Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego 15 marca 2016 11:38

Poradnik: Jak wyeksponować produkty wielkanocne? Filip Gabryelczyk

Dla przedsiębiorców działających w sektorze handlu detalicznego okres wielkanocny to, podobnie jak Boże Narodzenie, szansa na nawet kilkunastoprocentowy wzrost obrotów. Celem zwiększenia postrzeganej atrakcyjności produktów, stosuje się w tym czasie kilka zabiegów, zwracających uwagę konsumentów na poszczególne towary. W aranżacji przestrzeni handlowej w okresie świątecznym, wykorzystuje się kojarzoną z Wielkanocą kolorystykę: biel, żółcie i zielenie. Szczególnie korzystnie w takim otoczeniu reprezentują się produkty w ciemnych opakowaniach: masy do ciast czy przyprawy używane do przygotowania tradycyjnych potraw. Działa tu zasada kontrastu negatywnego - na jasnym tle dobrze prezentują się wyraźnie odróżniające się od niego towary.

REKLAMA

Efekt można wzmocnić, kierując na sklepowe półki oświetlenie akcentujące. Dodatkowo, w przypadku artykułów konfekcjonowanych, obroty można zwiększyć stosując tzw. „cross merchandising”. Polega on na lokowaniu komplementarnych propozycji w bezpośrednim sąsiedztwie. Innymi słowy, reguła sprowadza się do zestawienia ze sobą wszystkich składników potrzebnych do przygotowania wybranych potraw.

Istnieją również ogólne zasady skutecznego eksponowania żywności świeżej, mające zastosowanie nie tylko od święta. W dużej mierze sprowadzają się do zastosowania światła o barwie podkreślającej wizualne walory produktów. I tak: zainteresowanie mięsami można zwiększyć stosując światło różowej barwy. W oświetleniu drobiu sprawdzi się światło barwy białej. Do oświetlania gotowych ciast oraz pieczywa wykorzystywane jest natomiast zwykle ciepłe światło o temperaturze barwowej 2 700 K. Według naszych danych, skala wzrostu obrotów wynikająca z implementacji rozwiązań oświetleniowych, pozwalających na skuteczną ekspozycją towarów, może sięgać kilkudziesięciu procent.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13902

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA