REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jak zgodnie z prawem wesprzeć sprzedaż loterią

Autor: dlahandlu.pl 1 grudnia 2014 14:02

Wykorzystanie akcji wsparcia sprzedaży nie musi oznaczać prowadzenia długoterminowych programów lojalnościowych. Niekiedy, jeśli firma chce poprawić wyniki sprzedażowe, a przy tym zaproponować klientom nieco kreatywnej zabawy, lepszym rozwiązaniem są projekty krótkofalowe, takie jak loterie. Z ich prowadzeniem wiążą się jednak różnego rodzaju obowiązki oraz konsekwencje podatkowe po stronie organizatora i uczestnika.

REKLAMA

Loteria zaliczana jest do gier losowych, których wynik zależy od przypadku. Gracze nie mają gwarancji, że spełnienie warunków stawianych przez organizatora zaowocuje nagrodą. Nawet jeśli w loterii występują inne czynniki mogące mieć wpływ na jej wynik, ale ostateczny rezultat, choćby w niewielkim stopniu, jest zależny od przypadku, będzie to gra losowa.

- Często organizator sądzi, że jeśli wprowadzi do akcji promocyjnej z losowaniem nagród pytanie konkursowe, uniknie kwalifikacji tego działania jako gry losowej. Nic bardziej mylnego - dodanie pytania konkursowego nie ma znaczenia, jeśli o ostatecznym kręgu zwycięzców na którymkolwiek etapie akcji decyduje losowanie. Jeśli organizator ma wątpliwości co do charakteru promocji, jaką chce zorganizować, powinien zwrócić się do ministra finansów o rozstrzygnięcie, czy będzie to gra losowa - powiedział Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services.

Wyróżnić można dwa m.in. następujące rodzaje loterii: promocyjną i audioteksową. Udział w pierwszej z nich jest bezpłatny, jednak warunkiem przestąpienia do gry jest zakup towaru, usługi lub innego dowodu udziału. W loterii audioteksowej do gry dołącza się przez odpłatne połączenie telefoniczne lub wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych (SMS) z użyciem publicznej sieci telekomunikacyjnej. Zgodnie z aktualnym stanowiskiem organów celnych, nie ma możliwości uczestnictwa w loterii audioteksowej za pośrednictwem strony www.

Organizacja loterii wymaga uzyskania zezwolenia od dyrektora izby celnej - jeśli loteria organizowana jest w okręgu jednej izby celnej, zgodę na jej organizację wydaje jej dyrektor, jeśli natomiast gra obejmuje zasięgiem okręg więcej niż jednej izby celnej, zezwolenie wydaje dyrektor tej, która jest właściwa ze względu na siedzibę organizatora. Wydawane jest ono na organizację konkretnej loterii, na okres nie dłuższy niż 2 lata. Ustawowy termin na wydanie zezwolenia to dwa miesiące od dnia złożenia wniosku, co należy wziąć pod uwagę podczas planowania loterii i złożyć wniosek odpowiednio wcześnie. W praktyce dość często zezwolenia wydawane są w krótszym czasie.

Lepiej nie omijać tego etapu, gdyż organizacja loterii bez odpowiedniej zgody stanowi przestępstwo zagrożone karą grzywny do 720 stawek dziennych, karą pozbawienia wolności do lat 2 albo obiema tymi karami łącznie. Co więcej, za złamanie przepisów nie płaci tylko organizator (100% przychodu z organizacji gry), ale i uczestnik (równowartość uzyskanej wygranej).

  • agencja 2014-12-02 12:23:48

    Autor, jednak nie jest ekspertem w tej tematyce. Nie wskazuje na bardzo ważny obowiązek wykorzystywania urządzeń do gier (losujących), które rejestruje we właściwym urzędzie celnym firma posiadająca takie urządzenie. Zrobiliśmy taką loterię, ale nikt z nas nie sprawdził dokładnie przepisów. Trzeba było zlecić wyspecjalizowanej firmie przeprowadzenie losowania na takim urządzeniu. Teraz wiemy co zrobić i następnym razem przekażemy listę numerów losów do rozlosowania. Polecam googla.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA