Poradnik: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie podczas Euro 2016

Autor: Elżbieta Szarejko, Centrum Monitorowania Rynku 8 czerwca 2016 09:39

Poradnik: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie podczas Euro 2016 Fot. za Kolporter

Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2016 zaczną się 10 czerwca 2016 r., ale polscy kibice najbardziej czekają na 12, 16 i 21 czerwca, kiedy Biało-Czerwoni zmierzą się z rywalami ze swojej grupy. Sportowe emocje i godziny spędzane przed telewizorem, często w większym gronie, sprzyjają zwiększonej konsumpcji alkoholu, napojów i różnego rodzaju przekąsek, dlatego detaliści powinni zadbać o szeroką i atrakcyjną ofertę tych kategorii.

Najważniejszym miejscem w sklepie małoformatowym w czasie Euro 2016 będą półki i lodówki z piwem – w czasie dużych piłkarskich imprez rośnie zarówno wolumen sprzedaży, jak i średnia wielkość transakcji zakupu tego trunku. Drugą ważną grupą produktów są chipsy i inne słone przekąski, które często lądują w koszyku obok piwa.

Można się spodziewać, że w najbliższych tygodniach klienci chętniej będą wybierać produkty marek związanych z reprezentacją (taką zależność Centrum Monitorowania Rynku zaobserwowało np. podczas Euro 2012), które w tym czasie będą intensywne promowane w mediach. Oficjalnymi sponsorami polskiej reprezentacji są m.in. piwo Okocim i woda Ustronianka, natomiast w gronie oficjalnych parterów znalazła się marka LV Power Energy Drink. Warto również zwrócić uwagę na specjalną, piłkarską ofertę marek Carlsberg i Coca-Cola, które są oficjalnymi sponsorami mistrzostw.
Nawiązania do piłki nożnej i Euro 2016 można też zaleźć w komunikacji wielu innych marek. Warka zorganizowała promocję konsumencką, w której można wygrać chipsy Lay’s, natomiast Tyskie dostępne jest w opakowania nawiązujących do strojów reprezentacji, a do wielopaków dołącza biało-czerwone flagi kibica. Ukłonem w stronę miłośników piłki nożnej są też limitowane edycje popularnych produktów nawiązujące do Euro 2016, takie jak wafelki Grześki w specjalnych opakowaniach, napoje Hellena z nakładkami w barwach narodowych czy napoje dla dzieci Piccolo z farbkami do malowania twarzy. W czasie mistrzostw większym zainteresowaniem kibiców mogą cieszyć się też produkty, które firmują główni bohaterowie mistrzostw, m.in. napoje Tymbark promowane przez Aradiusza Milika i 4 Move polecane w reklamach przez Adama Nawałkę.

Doświadczenie z poprzednich imprez piłkarskich uczy, że nie tyle same mecze sprzedają piwo i inne produkty, co emocje związane z losami ulubionej drużyny. Jak wynika z danych Centrum Monitorowana Rynku, w czasie Euro 2012 liczba klientów sklepów małoformatowych przez cały czas trwania mistrzostw nie zmieniała się, odnotowano jednak wahania średniej wartości koszyka zakupowego – w pierwszych tygodniach klienci wydawali na średnie zakupy nieco więcej niż wcześniej, jednak kiedy polska reprezentacja odpadła z rozgrywek, wydatki klientów wróciły do poprzedniego poziomu. Pod koniec mistrzostw, kiedy zbliżał się wielki finał, a zmagania piłkarskie stawały coraz bardziej zacięte i emocjonujące, średnia wartość transakcji znów wzrosła. Można się zatem spodziewać, że wpływ mistrzostw na sprzedaż w sklepach małoformatowych będzie tym większy, im lepiej radzić będzie sobie nasza reprezentacja.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane