PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Jakie korzyści daje uczestnictwo w grupie zakupowej

Autor: dlahandlu.pl 30 czerwca 2016 10:11

Branżę handlową w Polsce tworzą przede wszystkim sklepy z sektora MSP. Według raportu PwC z ubiegłego roku, sektor niewyspecjalizowanego handlu detalicznego w Polsce to aż 353,6 tys. sklepów, z czego 96,6 proc. z nich to właśnie małe i średnie sklepy nieprzekraczające powierzchnią 400 mkw. Dominują one liczebnie, jednak pod względem wartości sprzedaży stanowią mniejszość rynku, ustępując miejsca sklepom wielkopowierzchniowym.

REKLAMA

Działając w ramach grupy zakupowej przedsiębiorcy zobowiązują się jedynie do zakupu towaru u określonego dostawcy oraz przeznaczeniu pewnych kosztów na realizację wspólnej strategii promocyjnej. - Niewielkie sklepy nie są w stanie w pojedynkę uzyskać warunków porównywalnych do tych, jakie dostają najwięksi gracze na rynku. Dlatego, celem współpracy w ramach grupy zakupowej jest przede wszystkim efektywna negocjacja z producentami, która pozwala na dostęp do tańszego towaru, umożliwia rywalizację o klienta z sieciami handlowymi oraz zwiększa potencjał zakupowy danego sklepu – mówi Adam Fabian, manager Grupy Zakupowej Max Elektro, zrzeszającej niezależne sklepy handlujące sprzętem AGD, RTV i Multimedia.  

Warunkiem współpracy jest zakup części bądź całości towaru u wskazanych dostawców, a konkretnie w hurtowniach będących najczęściej organizatorem grupy. - W grupie zakupowej znaczna część procesu zakupowego wykonywana jest przez jej organizatora, wyspecjalizowanego w prowadzeniu przetargów lub przez spółkę dominującą w grupie kapitałowej. Dzięki temu pojedynczy przedsiębiorcy mogą koncentrować się na rozwoju swojej działalności – potwierdza Adam Fabian z Max Elektro. 

Właściciel sklepu, który decyduje się na przyłączenie do grupy, przyjmuje jej branding, co wiąże się z dużym potencjałem wizerunkowym. Funkcjonowanie pod jednym logo oznacza też udział w działaniach reklamowych realizowanych przez grupę. Grupy zakupowe często oferują swoim członkom pomoc specjalistów z zakresu sprzedaży, promocji i marketingu oraz szkolenia dotyczące zarządzania placówką czy personelem.

Aby wejść do grupy zakupowej sklep musi być w dobrej kondycji finansowej. Kolejna rzecz to określona powierzchnia i lokalizacja sklepu, odpowiadająca wymogom przystąpienia do danej grupy oraz wielkość realizowanych obrotów dostosowanych nie tylko do warunków panujących wewnątrz grupy, ale również do tych lokalnych. Warto też pamiętać o tym, że w grupie zakupowej kwestia finansowania leży po stronie przystępującego do niej przedsiębiorcy.

 

  • Adrian 2016-06-30 14:00:32

    Czy jakąś alternatywą jest e-commerce? ktoś/coś wie w temacie?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16151

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA