REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Kolporter radzi jak sprzedawać więcej prasy

Autor: nasz.kolporter.com.pl 28 października 2014 11:16

Kolporter opracował nowy planogram, czyli model ekspozycji prasy, który określa najkorzystniejsze rozmieszczenie tytułów na półce w punkcie handlowym, tak aby osiągnąć jak największy zysk ze sprzedaży. Można go wykorzystywać zarówno przy niewielkich (do 1 metra), jak i dużych (powyżej 3 metrów) powierzchniach ekspozycyjnych.

REKLAMA

Dziesięć praktycznych zasad dotyczących eksponowania prasy według Kolportera to: 

-   Klienci kupują to, co mogą zobaczyć. Towar niewidoczny to towar niesprzedany.
-   Porządek na półkach to większa liczba wyeksponowanych tytułów, a więc większy zysk.
-   Każdy tytuł powinien być maksymalnie widoczny na tyle, na ile pozwala wielkość ekspozycji. Zawsze powinna być czytelna jego nazwa i logo.
-   Najbardziej dochodowe czasopisma (wysoka cena i sprzedaż) umieszczaj na poziomie wzroku klienta. Ułatwi to ich zauważenie i wzmocni sprzedaż.
-   Dla wygody klienta ułóż czasopisma tematycznie. Wykorzystaj w tym celu planogram - jest on opracowany specjalnie po to, by zwiększyć sprzedaż prasy.
-  Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż jakiegoś czasopisma, wyeksponuj je szczególnie mocno - np. wyłóż kilka egzemplarzy obok siebie.
-  Zadbaj, by ekspozycja sprawiała wrażenie obfitości - to silna zachęta do kupowania. Jeżeli to tylko możliwe, za wyeksponowanym tytułem umieść kilka jego egzemplarzy.
-  Najbardziej zniechęcają klienta puste miejsca w ekspozycji. Jeśli zdarzy się, że brakuje pewnych tytułów w ich miejsce rozłóż te, które masz w sprzedaży.
-   Nie prezentuj kilku egzemplarzy jednego tytułu w wielu oddalonych od siebie miejscach, tylko obok siebie.
-   Zadbaj o to, aby osoba sprzedająca prasę potrafiła doradzić w wyborze czasopisma klientowi, który się waha


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA