Poradnik: Małe sklepy mogą się wyróżnić zimnym piwem

Autor: www.dlahandlu.pl 6 listopada 2013 13:00

Poradnik: Małe sklepy mogą się wyróżnić zimnym piwem

Piwo to największa kategoria FMCG. W Polsce jest to produkt kupowany przez konsumentów codziennie lub co kilka dni. Klienci chcą więc, żeby był dostępny jak najbliżej ich domu, dosłownie tuż za rogiem. Z tego względu obecność w małym formacie jest z naszego punktu widzenia kluczowa. Małe sklepy osiedlowe to dla naszej marki bardzo ważne miejsce kontaktu z naszymi odbiorcami. Zwłaszcza, że w Polsce nie przyjął się niemiecki model konsumpcji piwa, gdzie raz na tydzień klient kupuje skrzynkę piwa w sklepie wielkopowierzchniowym - mówi Jacek Stefaniak, marketing manager marki Okocim.

- Nasi klienci częściej wybierają model codziennych, ale mniejszych zakupów realizowanych blisko domu. W Polsce istnieje ok. 100 tys. sklepów z koncesją na alkohol, z czego zaledwie kilka tysięcy to sklepy wielkoformatowe. To dobitnie pokazuje, że mały format jest dla nas niezwykle istotnym kanałem dotarcia do konsumentów. Małym sklepom oferujemy różne programy obejmujące właściwą ekspozycję produktu, ale także gwarancję zimnego piwa dla konsumenta. W ramach współpracy staramy się zwracać uwagę właścicieli sklepów na zalety wynikające z właściwego przechowywania piwa. Dzięki wyposażeniu sklepów w lodówki, trzymane tam wyroby są zawsze świeże i sprzedawane w odpowiedniej temperaturze. Jest to forma budowania przewagi konkurencyjnej sklepu. Zwłaszcza, że często w obiektach wielkopowierzchniowych piwo przechowywane jest na półkach, poza lodówką. Dodatkową przewagą mniejszych sklepów jest także szersza i bardziej urozmaicona oferta piw. Teraz, gdy w każdym mieście małe sklepy muszą konkurować z obiektami sieciowymi, taka przewaga jak różnorodność oferty, jej jakość oraz bliskość sklepu są szansą na budowanie swojej pozycji na rynku. Jeśli chodzi o markę Okocim i piwa z portfolio Carsberga, obserwujemy pozytywny trend wzrostu sprzedaży właśnie w sklepach małoformatowych, co pokazuje tylko, że konsumenci doceniają naszą ofertę - dodaje przedstawiciel marki Okocim. 

  • abstynent 2013-11-06 13:41:56

    Człowieku, ile studiowałeś aby "odkryć tą Amerykę"? Ta Wasza właściwa ekspozycja obejmuje jak najwięcej miejsca dla Waszego brandu, a konkurencja najlepiej żeby stała na magazynie. W lodówkach też nie macie miejsca dla innych a najlepiej żeby były duże i otwarte. A tak na prawdę to potrafiliście wypromować tylko Harnasia.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane