Poradnik: Płatność w walucie karty sposobem na dodatkowe przychody

Autor: dlahandlu.pl 4 lipca 2016 10:26

Do Polski przyjeżdża coraz więcej zagranicznych turystów. Obcokrajowy chętnie robią u nas zakupy i korzystają z krajowych usług. – Z naszych obserwacji wynika, że goście z zagranicy lubią płacić we własnej walucie. Warto im dać tę możliwość, uruchamiając w terminalu bezpłatną usługę DCC – przekonuje Olga Małecka, marketing manager First Data, właściciela marki Polcard.

Według danych GUS w ubiegłym roku w polskich turystycznych obiektach noclegowych turystom z zagranicy udzielono 13,8 mln noclegów – to 5,9% więcej niż w roku ubiegłym. Znaczna część (67%) ubiegłorocznych przyjazdów cudzoziemców do Polski była powiązana z zakupami.

W sumie goście wydali w naszym kraju ok. 37,7 mld złotych – to o 6,4% więcej niż w roku poprzednim. 85% swoich wydatków przeznaczyli na zakup towarów, 15% na usługi. Średnie wydatki cudzoziemca w Polsce to 480 zł (dane za IV kwartał 2015 r.). Najchętniej pieniądze wydają u nas Niemcy.

Żeby klient z zagranicy zechciał zostawić pieniądze w naszym biznesie: sklepie, hotelu, stacji benzynowej czy restauracji, warto zapewnić mu komfort płatności. Wśród cudzoziemców odwiedzających nasz kraj najwięcej jest Europejczyków, a ci chętnie płacą bezgotówkowo.

– Dzięki DCC – nowoczesnej usłudze terminali płatniczych First DataTM Polcard – cudzoziemcy mogą płacić kartą w walucie swojego kraju. Warto taką funkcjonalność aktywować w swoim terminalu, zanim przypłynie kolejna wakacyjna fala turystów – przekonuje Olga Małecka, Marketing Manager First Data, właściciela marki Polcard.

DCC (ang. Dynamic Currency Conversion), czyli płatność w walucie karty, to usługa w terminalu płatniczym działająca jak minikantor. Terminal First Data Polcard sam rozpoznaje zagraniczną kartę i proponuje płatność w walucie karty, podpowiadając sprzedawcy krok po kroku, jak przeprowadzić transakcję. Na ekranie terminala klient widzi kwotę wyrażoną w euro, dolarach, funtach lub innej walucie swojego rachunku bankowego. Kwota do zapłaty jest przeliczana według atrakcyjnego kursu, który jest codziennie automatycznie aktualizowany w terminalu First Data Polcard. Atrakcyjna cena zwiększa lojalność klientów i zachęca do ponownego skorzystania z DCC.

– Usługę DCC wprowadziliśmy kilka lat temu jako naturalną odpowiedź na pilną potrzebę rynku. Od początku obserwujemy jej rosnącą popularność, a najbardziej dynamiczne wzrosty notujemy w sezonach turystycznych. W ubiegłe wakacje zanotowaliśmy 11 procent więcej transakcji DCC niż rok wcześniej. To usługa, która daje zdecydowane korzyści zarówno sprzedawcom, którzy mogą dzięki niej efektywnie zwiększyć przychody, jak i zagranicznym klientom, ceniącym wygodę i przejrzystość takiej płatności. Liczba aktywacji usługi DCC wzrosła o 28 procent w ubiegłym roku i o 20 procent w tym roku – mówi Olga Małecka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane