REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Promocje cenowe muszą być przeprowadzane rozsądnie

Autor: Nasz Kolporter, www.dlahandlu.pl 25 listopada 2013 10:41

Krzysztof Zając, prezes zarządu Społem Chełm i kontrahent Kolportera, opowiedział w portalu "Nasz Kolporter" o dobrych praktykach w handlu. Jego zdaniem pomimo, że w sklepach samoobsługowych kontakt klienta ze sprzedawcami jest ograniczony, personel musi być stale szkolony. To bardzo ważny element pracy dużej firmy handlowej. Prezes spółdzielni zwraca również uwagę na promocje cenowe, do których sklep musi się rzetelnie przygotować.

REKLAMA

- Prowadzimy szkolenia z różnych dziedzin pracy - właściwej postawy sprzedawcy czy choćby ekspozycji towaru. Zajęcia kierujemy jednak nie tylko do personelu sklepowego, ale wszystkich pracowników spółdzielni. Dzięki wsparciu unijnemu szkoliliśmy dla przykładu pracowników księgowości czy marketingu, ale również zarząd. Bo handel to dziedzina, w której trzeba cały czas się rozwijać, wyszukiwać nowe trendy i stosować je we własnych sklepach - przekonuje prezes PSS Społem w Chełmie.

Wszystkie sklepy w Chełmie są samoobsługowe. Najmniejszy z nich ma tylko 80 metrów kwadratowych powierzchni, największy sklep aż 1100 metrów.
Powierzchnię trzeba zapełnić asortymentem. - Porządnym, to należy podkreślić. Nie zawężamy się do kilku produktów z danej kategorii, klient musi mieć komfort i szansę wyboru swoich ulubionych artykułów spożywczych. W mniejszym zakresie dysponujemy również produktami gospodarstwa domowego. Mamy też prasę, która w sklepie spożywczym po prostu musi być. I tu mogę zaskoczyć czytelników, ale jej sprzedaż wcale nie maleje. Wręcz przeciwnie, wciąż zauważam wzrost sprzedaży czasopism znajdujących się w naszych sklepach - podkreśla Krzysztof Zając.
Klient spogląda też na cenę. - Ta musi być dla niego po prostu atrakcyjna. Często decydujemy się na różnego rodzaju promocje, aczkolwiek muszą być one przeprowadzane rozsądnie. Nie może być ich za dużo i nie mogą trwać za długo. Wtedy klient ośmiesza takie „akcje", gołym okiem dostrzega nieuczciwe zachowania sprzedawców. Stosujemy taktykę promocji okazjonalnych, w wybranym okresie. Na przykład z powodu zbliżających się popularnych imienin czy świąt - mówi prezes. Kluczowy jest także odpowiedni dobór produktów, bo pasta do butów w promocyjnej cenie nie spotka się z akceptacją kupujących. Co innego napoje, kawa, piwo czy świeże produkty.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA