REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Skonfrontuj ekspozycję towarów w swoim sklepie z wynikami badań

Autor: Open Research, www.dlahandlu.pl 10 grudnia 2013 12:58

Poradnik: Skonfrontuj ekspozycję towarów w swoim sklepie z wynikami badań

Z badań Omnibus przeprowadzonych przez Open Research wynika, że klienci podczas zakupu artykułów spożywczych kierują się w pierwszej kolejności ceną, następnie jakością, a na trzecim miejscu promocją danego produktu. W trakcie badania firma przeanalizowała najczęstsze ścieżki poruszających się po markecie klientów oraz zweryfikowała umiejscowienie ekspozycji na terenie sklepu.

REKLAMA

Celem badania było określenie zachowań kupujących w punkcie sprzedaży, a następnie ich zestawienie z deklaracjami respondentów. - Dzięki temu możemy zweryfikować przydatność tego typu analiz oraz płynące z nich korzyści. W trakcie badania przeanalizowaliśmy najczęstsze ścieżki poruszających się po markecie klientów oraz zweryfikowaliśmy umiejscowienie ekspozycji na terenie sklepu a także ich efektywność. Przedmiotem analizy był również sposób dokonywania wyboru produktów w wybranych kategoriach oraz reakcja klienta na przekaz promocyjny - podaje firma Open Research.

W badaniu firma przeanalizowała najczęstsze ścieżki poruszania się po sklepie podczas dokonywania zakupów spożywczych jak również ścieżkę dotarcia do wybranej kategorii produktów. Określenie najbardziej uczęszczanej przez kupujących alei dostarcza wiedzy, gdzie warto umieścić dodatkowe ekspozycje oraz materiały POS, aby były one najbardziej efektywne. Sposób poruszania się po sklepie przebiegał najczęściej wzdłuż najbardziej przestrzennej, a jednocześnie najwygodniejszej alei sklepowej biegnącej nie jakby można było sądzić przez centralną część sklepu, ale przez strefę boczną. Respondenci uzasadniając wybór alei spontanicznie wspominali, że w przypadku korzystania z wózka sklepowego dodatkowe ekspozycje gęsto ustawione w centralnej części sklepu utrudniają wygodne poruszanie się (obawa przed potrąceniem produktów, brak możliwości komfortowej nawigacji). Warto pamiętać, iż umiejscowienie zbyt wielu dodatkowych ekspozycji w alei zwłaszcza w centralnej części, zniechęci kupujących do korzystania z niej i przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego. Sposób poruszania się kupujących po alejkach różnił się w zależności od misji zakupowej (kategorii docelowej). Nabywcy zmierzający do produktów umieszczonych na końcu sklepu, kupując towary „po drodze” wchodzili do alejek z poszczególnymi kategoriami, jednak po wybraniu produktu (przeważnie z 2-3 pierwszych regałów) zawracali do alei, z której pierwotnie przyszli. Natomiast po włożeniu do koszyka towarów z kategorii dostępnej na końcu sklepu (nabiał, pieczywo) najkrótszą drogą udawali się do kasy. Ten sposób dokonywania zakupu potwierdza, iż najefektywniejsze są skrajne regały umieszczone przy alei, która generuje największy przepływ klientów (traffic). 

  • elizka 2013-12-11 13:45:32

    a firma ta to Roamler Polska

  • elizka 2013-12-11 13:44:46

    Pojawiła się na rynku polskim firma, która świadczy właśnie podobne usługi. Bardzo ciekawe działanie, robią zdjęcia półek w sklepach, wszytko bardzo szybko. Godne uwagi.



ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA