REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: Szkolny asortyment najlepiej umiejscowić w strefie promocyjnej, za strefą wejścia

Autor: pr, dlahandlu.pl 3 sierpnia 2015 13:57

Poradnik: Szkolny asortyment najlepiej umiejscowić w strefie promocyjnej, za strefą wejścia fot. shutterstock

Druga połowa wakacji to okres przygotowań do zbliżającego się roku szkolnego i wzmożonego zainteresowania klientów artykułami szkolnymi. Właściciele sklepów mogą spodziewać się zwiększonego obrotu tych produktów, warto zatem wcześniej zaplanować ekspozycję i jej obsługę. Przygotowanie placówki handlowej powinno obejmować przede wszystkim odpowiedni dobór asortymentu dla uczniów oraz zachęcające do zakupu materiały POS.

REKLAMA

Szkolną ekspozycję warto zaplanować zawczasu i przygotować już na początku sierpnia, a nawet nieco wcześniej. Pozwoli to klientom na zapoznanie się z ofertą sklepu z odpowiednim wyprzedzeniem oraz na stopniowe zaopatrywanie się w niezbędne produkty - mówi Katarzyna Anders, menedżer działu marketingu w PMT Marketing System.

Odpowiednio sprofilowaną ofertę może wprowadzić zarówno większy market, jak i mniejszy, osiedlowy sklepik, szczególnie jeżeli jest on zlokalizowany w pobliżu placówki edukacyjnej. Szkolny asortyment najlepiej umiejscowić w strefie promocyjnej za strefą wejścia – to tam najłatwiej przykuć uwagę klienta tuż po przekroczeniu przez niego progu sklepu.

W sezonie powakacyjnym wzrasta również sprzedaż produktów spożywczych skierowanych do dzieci, przede wszystkim napojów – głównie wody i soków przecierowych oraz przekąsek – słodyczy, chrupek. Zdaniem eksperta PMT Marketing System sierpień to dobry czas na zmianę aranżacji sklepowych półek i skoncentrowaniu się na ekspozycji artykułów dla dzieci i nastolatków. Ważne jest, aby konsument miał świadomość, że w danym sklepie może liczyć na zróżnicowany wybór artykułów.

- Projektując szkolną ekspozycję, należy pamiętać o odpowiednich, przyciągających uwagę materiałach POS. Ważne jest właściwe oznaczenie strefy, np. bannerem z napisem „Powrót do szkoły”, „Artykuły szkolne” czy „Szkolna wyprawka” tak, aby kupujący bez problemu mogli odnaleźć interesującą ich ofertę. Warto postawić w sklepie tematyczne ekspozytory, na których będą wyróżnione nie tylko artykuły papiernicze, ale także napoje i przekąski dla uczniów. Młodsi klienci zwracają uwagę na kolorystykę i wzory, dlatego dobrze jest zamontować tematyczne wobblery na półkach z produktami dedykowanymi najmłodszym, pamiętając o eksponowaniu artykułów na wysokości wzroku grupy docelowej. Podczas aranżacji powierzchni sklepowej nie należy zapominać także o witrynie. Plakat z informacją o szkolnej ofercie sklepu będzie przypominać klientom o zbliżającym się roku szkolnym i przyciągać ich uwagę już z daleka - podkreśla Katarzyna Anders.

 

UprightGroup to grupa powstała w 2012 roku, która oferuje działania z zakresu outsourcingu usług biznesowych. W jej skład wchodzi osiem poznańskich spółek: PMT Marketing System, Grupa Job, BranchBrothers, Inventory Solutions, S&P Partners, Ratium, RTM oraz Merchandising Team.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA