Potencjał sprzedażowy grupy PSD przekracza miliard złotych

Autor: www.dlahandlu.pl 15 listopada 2011 09:46

Potencjał sprzedażowy grupy PSD przekracza miliard złotych

- To na pewno udany rok dla całej grupy PSD , jak i dla spółdzielni w Zakopanem, którą zarządzam. Potencjał sprzedażowy tej grupy przekracza miliard zł - mówi w rozmowie z portalem www.dlahandlu.pl Wojciech Gach, przewodniczący Rady Prezesów Partnerskiego Serwisu Detalicznego.

- W 2008 roku, kiedy powstało PSD, działalność w tym projekcie rozpoczęło 8 spółdzielni, co stanowiło 65 sklepów i niecałe 200 mln potencjału sprzedaży. Kolejny, 2009 to rok, również był okresem bardzo dynamicznego rozwoju, co sprawiło, że w grudniu w PSD było już 45 spółdzielni i 367 sklepów. Obecnie jest 60 spółdzielni i 551 sklepów. Profity jakie w tym czasie w postaci bonusów retro uzyskały spółdzielnie z tytułu współpracy grupy PSD z producentami sięgnęły 17,3 mln zł, a bezpośrednio z dostawcami ponad 11,5 mln zł - dodaje nasz rozmówca.

- Średnie wskaźniki jakimi możemy pochwalić się w grupie przy takiej różnorodności sklepów to 1 260 zł obrotu na mkw. powierzchni handlowej, czy 25 500 zł na pracownika. W ramach projektu PSD 307 sklepów naszych spółdzielni zostało podłączonych do platformy zdalnych zamówień e- Hurtownia Tradisu. Przedstawiciele spółdzielni odbyli 282 bezpłatne szkolenia z różnorodnej tematyki - od podstawowej obsługi klienta, do ustawienia kategorii asortymentowych. 86 sklepów zostało przearanżowanych według planogramów PSD. Wielkim sukcesem tego roku był koncept sieci Gama, spółdzielnia z Zakopanego, którą mam przyjemność reprezentować była tą, która uruchomiła pierwszą placówkę pod tym szyldem. Wyniki placówki są obiecujące - dodaje Wojciech Gach.

Sklepy sieci Gama mają jednolitą wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną oraz oferują takie same standardy, różniąc się tylko wielkością sali sprzedaży. - Chcemy, żeby klienci kojarzyli Gamę z bogatym asortymentem produktów świeżych i regionalnych, wygodnym rozmieszczeniem towaru, ciekawymi promocjami, profesjonalną obsługą i dogodnymi godzinami otwarcia. Jako osoba, która od początku brała udział w pracach nad projektem sieci z zadowoleniem przyglądam się jej rozwojowi - 12 placówek w cztery miesiące to świetny wynik. Plany na ten rok mówią o 20 placówkach, a przyszły ma się zamknąć liczbą nawet 100 sklepów. To ambitne, ale realne założenia. W przyszłym roku rusza także kompleksowa kampania promocyjna Gamy. Lokalne akcje reklamowe będą prowadzone już w przypadku istnienia trzech sklepów Gama w danej miejscowości. Trwają również prace nad projektami formatu Gamy dla małych sklepów - do 100 mkw. oraz dla sklepów specjalistycznych. Obecnie PSD przygotowuje ocenę lokalizacji tych sklepów i kwalifikuje je do grupy sklepów typu convienence w najlepszych lokalizacjach. W planach PSD na rok 2012 jest uruchomienie około 30 takich sklepów - wyjaśnia Wojciech Gach.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane