REKLAMA
REKLAMA

Pracodawca musi poinformować pracowników o monitoringu stanowisk pracy

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 8 lutego 2011 11:42

Pracodawca nie może instalować kamer w pomieszczeniach socjalnych, z których korzystają pracownicy. Musi też poinformować ich o monitoringu stanowisk pracy - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

REKLAMA
Firma nie może w dowolny sposób monitorować swoich podwładnych. Przekonał się o tym właściciel jednego z supermarketów w Łodzi. Na podstawie skargi pracowników, którzy czuli się inwigilowani, kontrolę w sklepie przeprowadził łódzki okręgowy inspektorat pracy (OIP). Okazało się, że w palarni zainstalowana jest kamera przemysłowa.

Kodeks pracy wyraźnie zobowiązuje pracodawcę do poszanowania godności i innych dóbr osobistych pracownika. Niedozwolony jest monitoring np. w szatniach, stołówkach, toaletach lub innych pomieszczeniach socjalnych. Pracodawca powinien też poinformować pracowników o zainstalowaniu kamer w pomieszczeniach, w których wykonywana jest praca, tak aby mieli oni świadomość, że są kontrolowani. Jeśli złamie zasady monitoringu, grozi mu nawet odpowiedzialność karna - podaje "DGP".

  • Chuck Norris 2011-02-10 00:19:23

    A czy można instalować ukryte mikrofony w miejscu pracy i podsłuchiwać pracowników nie informując ich o tym? We wszystkich Żabkach i Freshach jest to praktykowane. A ludzie póżniej się dziwili skąd pracodawca tyle wie o nich i o tym co mówili.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA