Prezes Chorten: cenowo możemy konkurować do pewnego poziomu

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2011 10:17

- Zdajemy sobie sprawę, iż z zagranicznymi sieciami handlowymi możemy konkurować cenowo do określonego poziomu. Niemniej jednak, zachowujemy politykę cen adekwatną do oczekiwań konsumenta, ponad to przewyższamy naszych konkurentów jakością oferowanego asortymentu - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten.

- Proszę również zwrócić uwagę na stronę w zarządzaniu kosztami prowadzenia sklepu. U nas jest to znacząco mniej kapitałochłonne i przez działania w obniżaniu kosztów, ale nie jakości, możemy wypracować większą przewagę - dodaje Krzysztof Pakuła.

- Komentując natomiast sytuację na lokalnym rynku należy przede wszystkim wskazać na to, iż spożywka, jak każda branża, w pewnym momencie przeżywa konsolidacje. Niemądrym byłoby wnioskowanie, iż wielkie sieci handlowe wyparły z rynku inne. Ważne jest spojrzenie na strukturę całej branży. Gdyby wnioskować tylko na podstawie formy zakupów, to np. większość klientów kieruje się do dużych sklepów w weekendy.  Ale gdy weźmiemy pod uwagę codzienne zakupy, okazuje się, że niesamowicie rośnie udział małych sklepów. I z tej przewagi konkurencyjnej czerpiemy stabilne zyski - podsumowuje prezes Grupy Chorten.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane