Prezes KZRSS Społem: Spółdzielnie chcą jak najszybciej uzyskać dostęp do tańszych zakupów

Autor: KZRSS Społem/Tęcza Polska 7 czerwca 2017 10:09

- Pomysł stworzenia Krajowej Agencji Handlowej był dobry, ale zabrakło wzajemnego poszanowania, odpowiedzialności i lojalności ze strony poszczególnych spółdzielni, które zaczęły traktować KAH jako swoisty bank. Brały towar, ale regulowały należności względem innych podmiotów, podczas gdy własna agencja czekała na pieniądze. W końcu się nie doczekała i trzeba było ją zamknąć - mówi w wywiadzie dla „Tęczy Polskiej" Ryszard Jaśkowski, prezes zarządu KZRSS „Społem".

- Myślę, że bardzo źle stało się, że KAH nie został zlikwidowany od razu i dogorywał jeszcze w formie upadłości układowej. To wstrzymało nasze działania na kolejnych kilka lat, a skutki tych decyzji mocno odczuła nasza spółdzielcza branża, która traci udział w rynku i przegrywa z konkurencją, działając w rozdrobnieniu. Czasami mam wrażenie, że niektórym osobom wywodzącym się ze "Społem" odpowiada taki stan rzeczy, a o konsolidacji zakupowej spółdzielni mówią w kategoriach science fiction - mówi prezes KZRSS "Społem" (...).

Od wspólnych zakupów nie ma odwrotu. Związek podjął jeszcze jedną próbę, którą jest KPH.
- Krajowa Platforma Handlowa powstała w bardzo trudnym momencie, niemal równolegle z ogłoszeniem upadłości KAH-u i to bez zaangażowania środków Związku. Udało mi się wówczas przekonać kilku rodzimych producentów by zainwestowali swoje pieniądze w stworzenie grupy produktów pod marką własną "Społem". Po eksperymentach z kilkoma markami parasolowymi rzeczywiście okazało się, że marka ta najlepiej się sprzedaje i pozytywnie wpływa na wizerunek całej branży. Znak towarowy "Społem" zyskał uznanie konsumentów i jest wyceniany na pół miliarda zł w rankingu naj cenniejszych polskich marek publikowanym przez dziennik "Rzeczpospolita". To można zaliczyć do naszych kolejnych sukcesów dziś oznaczonych jest nim już ponad 200 produktów. Ale KPH ma kolejne projekty rozwojowe, związane z negocjowaniem warunków zakupowych dla dużej grupy spółdzielni. Praca nad skonsolidowaniem wszystkich społemowskich grup zakupowych jest naszym najważniejszym zadaniem. Będziemy dążyć, do tego, by przy KPH powstała jedna centrala zakupowa, która zajęłaby się negocjowaniem cen dla wszystkich spółdzielni spożywców w Polsce - podkreśla Ryszard Jaśkowski.

I dodaje: - Spółdzielnie wręcz ponaglają nas do działania, widząc że rynek, zdominowany przez dyskonty, praktycznie odbiera im szansę na funkcjonowanie i rozwój. Chcą jak najszybciej uzyskać dostęp do tańszych zakupów.

Więcej w majowym numerze "Tęczy Polskiej"

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11097

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane