Prezes Lewiatana: Rozwojowi franczyzy sprzyjać będzie przesycenie rynku formatem dyskontowym

Autor: Biuletyn PIH 4 lutego 2015 09:54

Rynek franczyzy w Polsce podlega procesom krystalizacji. Sądzę, że w bieżącym roku należy spodziewać się dalszego umacniania wiodących sieci franczyzowych, zwłaszcza tych funkcjonujących w silnej grupie i związanych z liczącym się dystrybutorem. Rozwojowi franczyzy sprzyjać będzie także przesycenie rynku formatem dyskontowym, które podobnie jak hipermarkety, zaczynają przeżywać regres - mówi Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A., na łamach Biuletynu Polskiej Izby Handlu.

- Trudno też upatrywać sukcesu w obserwowanym zjawisku pośpiesznego modelowania sklepów do marketów osiedlowych typu convenience przez sieci, które nie mają dostatecznej praktyki w ich prowadzeniu lub przez zupełnie nowych graczy. Na bazie dwudziestoletniego doświadczenia sieci Lewiatan mogę zdecydowanie stwierdzić, że dobrze rokują wyłącznie sprawdzone modele franczyzowe, z wieloletnią praktyką na rynku, i do tego segmentu placówek handlowych będzie należała przyszłość. Natomiast odpowiedź na pytanie o najistotniejsze dla franczyzobiorców elementy współpracy jest prozaiczna - najważniejsze są te czynniki, które warunkują sukces placówki handlowej. Dlatego też ustawicznie pracujemy nad wprowadzaniem twórczych zmian w portfolio sieci Lewiatan, budujemy indeks rozwiązań topowych, dzięki którym asygnujemy atrakcyjną ofertę handlową dla klientów i zwiększamy konkurencyjność zrzeszanych sklepów - wyjaśnia Wojciech Kruszewski.

- Czołowe miejsca na naszej liście zajmują: bogata gama ponad 300 wysokiej jakości produktów marki własnej w atrakcyjnych cenach, szeroki portfel kontraktów, które dzięki wypłacanym wynagrodzeniom zwiększają rentowność sklepu, czy też wsparcie marketingowe (gaz etki promocyjne, plakaty, billboardy, konkursy dla klientów, loterie, etc.). Niezwykle istotna dla franczyzobiorców jest również stała aktywność reklamowa w ogólnopolskich mediach, ponieważ przekłada się na renomę oraz wysoką znajomość marki przez konsumentów. Ważne są także rozwiązania, które istotnie obniżają koszty działalności; ubezpieczenie OC, majątkowe i pracownicze, radio Lewiatan emitowane w sklepach, programy szkoleniowe, pomoc w aranżacji i ustawieniu sklepu, zakup energii i paliw, usługi bankowe i telekomunikacyjne, płatności elektroniczne itp. Przytoczone działania to tylko wycinek pakietu franczyzowego Lewiatana, który sprawia, że nasze placówki handlowe mogą skutecznie opierać się konkurencji i rozwijać - dodaje prezes Lewiatana.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane