Prezes Żabki: Agresywna konkurencja sprzyja konsolidacji

Autor: KPMG, dlahandlu.pl 30 maja 2015 08:58

Polski rynek dojrzał, ale cały czas ewoluuje. Zaskakujący jest brak silnego lidera w segmencie supermarketów, dlatego 6 lat temu rozpoczęliśmy rozwój sieci Freshmarket, pod której logo mamy już kilkaset placówek i która stała się drugim filarem naszego rozwoju - mówi Krzysztof Andrzejewski, prezes spółki Żabka Polska, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Jak dodaje szef Żabki, polski rynek retailowy jest bardzo konkurencyjny i nawet globalne sieci handlowe mają trudności ze sprostaniem tak agresywnej konkurencji. Taka sytuacja sprzyja konsolidacji, której Żabka jest aktywnym uczestnikiem. Firma przejmuje lokalne sieci handlowe, a także otwiera kilkaset placówek rocznie w rozwoju organicznym. Notuje przy tym średnioroczne wzrosty sprzedaży na poziomie 25 proc.

- Klienci doceniają atuty naszych sklepów, które posiadają atrakcyjne lokalizacje i zapewniają szybką realizację kluczowych potrzeb klientów. Planujemy dalsze poszerzanie pakietu usług dodatkowych oraz kategorii typowych dla segmentu convenience, znanego choćby z Wielkiej Brytanii. Dania gotowe oraz oferta ŻabkaCafé i FreshCafé to wyróżniki będące odpowiedzią na zmieniające się zwyczaje zakupowe klientów, szczególnie w miastach - tłumaczy Andrzejewski.

Prezes spółki Żabka Polska zapewnia, że firma planuje utrzymanie dotychczasowego tempa rozwoju. Aktualnie Żabka Polska posiada ponad 4 tys. sklepów.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane