Prezes Żabki: Polski rynek handlu detalicznego najbardziej konkurencyjny w całej Europie

Autor: Newseria.pl 5 września 2012 09:12

Żabka planuje dalszą ekspansję na polskim rynku. Sieć, której właścicielem jest fundusz Mid Europa Partners, do końca tego roku zamierza otworzyć 150 sklepów, stając się jedną z pięciu największych sieci detalicznych w kraju.

Sieć sklepów Żabka liczy dziś 2750 sklepów w całej Polsce, z czego 165 występuje pod marką Freshmarket.

- Plan zakłada 2900 i póki co nie widzimy zagrożenia, aby go nie zrealizować - mówi Agencji Informacyjnej Newseria o planach do końca roku Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

Tym bardziej, że cztery ostatnie miesiące pokazały, że jest to możliwe. Sieć poszerzyła się w tym czasie o dodatkowych 140 sklepów.

- Staramy się, żeby dziennie powstawał przynajmniej jeden sklep Żabka albo Freshmarket - zapewnia Jacek Roszyk.

Jak podkreśla, realizacja tych planów inwestycyjnych ma przełożyć się na poprawę wyników sprzedaży. Udział Żabki w rynku nie przekracza dziś 5 procent.

- Zwiększenie udziałów to nasz obowiązek. Założenia są takie, żebyśmy na początek byli przynajmniej w piątce największych sieci detalicznych w tym kraju - konkretyzuje plany szef sieci.

W realizacji tego celu ma pomóc również inwestycja w wyposażenie nowych sklepów i w przebudowę już istniejących.

- Tak naprawdę możemy mówić o remodelingu - zaznacza Jacek Roszyk. - Czyli o zupełnie innym podejściu do funkcji, jakie poszczególne kategorie produktowe mają spełniać w naszym sklepie. Będzie nowy layout, nowe rozłożenie regałów, nowy sprzęt - począwszy od sprzętu związanego z Fresh Cafe po duże szafy chłodnicze i szafy mroźnicze. Słowem wszystko, co ma wspomóc sprzedaż produktów świeżych.

Wszystko, by spełnić oczekiwania klienta, którym - według modelu - jest osoba mieszkająca, ucząca się albo pracująca blisko Żabki albo Freshmarketu.

- To też osoba, która ceni sobie czas i widzi korzyści z dokonywania zakupów w sklepie Żabka, właśnie z punktu widzenia oszczędności czasu i dobrze, sprawnie dobranego asortymentu - dodaje Roszyk.

Szef Żabki zwraca uwagę na charakterystykę naszego rynku, który - jego zdaniem - jest rozdrobniony i niezwykle konkurencyjny.

- W moim odczuciu, a także zdaniem ekspertów, jest najbardziej konkurencyjny w całej Europie - dodaje.

Żabka Polska, podobnie, jak i pozostali gracze, znajdujący się na rynku detalicznym szuka dziś nowych rozwiązań, które byłyby odpowiedzią na wyzwania, jakie niesie ze sobą spowolnienie gospodarcze i sytuacja kryzysowa, coraz bardziej dające się we znaki uczestnikom rynku.

- Cena odgrywa większą rolę niż kiedyś - tłumaczy Jacek Roszyk. - Stąd też nasze decyzje o wprowadzeniu marki własnej, która z założenia jest 25- 30 proc. tańsza niż produkt brandowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane