Producenci mają dość dyktatu sieci handlowych. Stawiają na sklepy firmowe

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 15 kwietnia 2013 09:08

Producenci mają dość dyktatu sieci handlowych. Stawiają na sklepy firmowe

W tym roku pod znanymi na rynku spożywczym markami powstanie około 150-200 placówek. Najwięcej w sektorze mięsnym i piekarniczym. Wytwórcy chcą w ten sposób uniezależnić się od sieci handlowych, które żądają dostaw na coraz mniej korzystnych warunkach - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Jak tłumaczy Stefan Putka, współwłaściciel Piekarni-Cukierni Putka, która ma 40 własnych sklepów, kontrakt z sieciami super- czy hipermarketów trzeba odnawiać co roku. Istnieje więc duże ryzyko, że nie zostanie on przedłużony. Dlatego, jak dodaje, jego firma dąży do sprzedaży jak największej części swojej produkcji przez własne sklepy. Obecnie odpowiadają one za 30-35 proc. rocznego obrotu - czytamy w "DGP".

Na firmowe sklepy stawiają też inne piekarnie, na przykład Gorąco Polecam Nowakowski, Spółdzielnia Piekarsko-Ciastkarska z Warszawy czy Zakłady Piekarskie "Oskroba". Każda z tych firm ogłasza, że szuka lokali, w których mogłyby powstać sklepy pod ich logo.

Ale nie tylko branża piekarniczo-cukiernicza ma dość dyktatu sieci handlowych. Ze współpracy z nimi zadowolonych jest coraz mniej też producentów mięsa i wędlin czy ryb. Oni również zapowiadają w tym roku umocnienie swoich udziałów w rynku detalicznym - pisze "DGP".

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Bemowo Warszawa 2013-04-20 11:31:39

    koło mojego domu jest biedronka, a obok uruchomiono właśnie Putkę (piekarnia) i Wierzejki (mięso i wędliny). W piekarni często stoi kolejka, a w wierzejkach zaczeliśmy kupować większość wyrobów miesnych.

  • b. prac sieci spec. HACCP 2013-04-15 17:04:39

    Marzenia realne o sklepach firmowych, o ile producenci-właściciele takich sklepów będą mieli takie same warunki podatkowe-ulgi jak duże markety, które nie płacą podatków takich jak np, od sklepów PSS, czy GS-u. Powierzchnia sprzedażowa marketu jest większa to i masa sprzedażowa dostawcy jest większa tak że dobrze jak producent stawia na alternatywne kanały zbytu a nie uzależnia się od sieci, która co roku zawsze z reguły podwyższa opłaty i bonusy.

  • s 2013-04-15 15:16:42

    każdemu wolno marzyć. marzenia w zasadzie nie kosztują, o ile się nie przesadzi

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane