PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Producent piwa z mocnym planem na sezon letni

Autor: pr 19 kwietnia 2017 08:55

Grupa Kapitałowa Żywiec podsumowała wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale 2017 r. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 39 432 tys. zł. w porównaniu do 43 399 tys. zł. w analogicznym okresie zeszłego roku. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 429 382 tys. zł. w porównaniu do 493 841 tys. zł w pierwszym kwartale 2016 r.

Grupa zastrzega, że porównanie jej wyników finansowych w stosunku do pierwszego kwartału roku 2016 wymaga analizy kilku istotnych czynników takich jak: zmiana modelu biznesowego Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. oraz sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o. o. w dniu 1 lutego 2016 roku.

- W wyniku realizacji skutecznej strategii koncentracji na głównych obszarach działalności i budowaniu marek, w ostatnich latach wzmocniliśmy pozycję spółki. Pomimo dużej konkurencji na rynku, w efekcie realizacji strategii budowania wartości, w pierwszych miesiącach 2017 Grupa Żywiec utrzymała pozycję rynkową. Zwiększyliśmy sprzedaż w segmencie piw premium, wzrosły nasze przychody na hektolitr i wzmocniliśmy marki. Sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. 1 lutego 2016 roku, zmniejszyła przychody netto ze sprzedaży, ale także znacząco zmniejszyła wysokość kosztów działalności. Poza zamianami wynikającymi z konsolidacji, zmniejszenie przychodów ze sprzedaży związane jest ze spadkiem rynku, jak również innymi czynnikami porównawczymi (jak Święta Wielkanocne przypadające w marcu 2016 roku). W kolejnych miesiącach 2017 będziemy w dalszym ciągu koncentrować się na budowaniu wartości sprzedaży – powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Średnia cena piwa na rynku wzrosła w wyniku powrotu inflacji w kraju oraz wzrostu cen surowców
i opakowań. Jednocześnie spadła sprzedaż piwa, co jest konsekwencją wzrostu cen. Na rynku widoczna jest kontynuacja dotychczasowych trendów. Najszybciej rosnącym segmentem są piwne specjalności oraz piwa nisko i bezalkoholowe.

 Mocny plan na sezon letni

Wraz z większą liczbą ciepłych i słonecznych dni wiosną, w ostatnich latach sezon piwny się wydłuża, ale nadal zdecydowana większość piwa sprzedaje się w miesiącach od maja do września. Grupa Żywiec przygotowała plan marketingowy, aby wygrać nadchodzący sezon i dalej budować wartość kategorii:

· Flagowa marka Żywiec, po zrealizowanej w ubiegłym roku kampanii “Chce się Ż” zaczyna sezon z nową odsłoną komunikacji pod hasłem „Ż jest za krótkie żeby”. Marka, która została uznana za najsilniejszą markę w kategorii alkoholi, będzie w tym roku nadal umacniać pozycję lidera w segmencie premium poprzez dalszy rozwój specjalności i popularyzację kultury piwnej. Żywiec będzie także kontynuować inwestycje w wariant bezalkoholowy, który znacznie przyczynił się do rozwoju tego segment w Polsce.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9793

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane