Produkty Klasztorne ze stratą za ubiegły rok

Autor: www.dlahandlu.pl 10 kwietnia 2014 09:12

2013 rok spółka Produkty Klasztorne zamknęła przychodami ze sprzedaży wwysokości 3 337 965,75 zł i osiągnęła stratę netto w wysokości 407 044,93 zł. W porównaniu do roku 2012 przychody ze sprzedaży były na tym samym poziomie, jednak strata netto była mniejsza o 24,96 proc.

- Z wielu powodów rok 2013 był dla spółki i jej akcjonariuszy rokiem przełomowym. Od połowy 2012 r. firma Produkty Klasztorne przechodziła proces reorganizacji sposobu prowadzenia działalności. Wspomniane działania były kontynuowane w I połowie roku 2013 i ich pozytywne efekty zaczęły być widoczne w drugiej połowie 2013 r. Proces restrukturyzacji niewątpliwie wpłynął na wyniki finansowe spółki, w szczególności na
obniżenie kosztów operacyjnych działalności, co znalazło swoje odzwierciedlenie w wysokości straty, która była niższa o 135 tysięcy złotych w porównaniu z rokiem 2012. Niewątpliwie do dużych sukcesów spółki należy zaliczyć wprowadzenie w połowie roku nowej marki piwa
„MNICH", które z powodzeniem uzupełniło dotychczasową ofertę Spółki. W efekcie, w pewien sposób jako spółka powróciliśmy do działalności sprzed kilku lat, gdy wraz z ówczesnym Browarem Belgia produkowaliśmy piwo pod marką „Frater". Jako firma wiążemy z rozwojem marki „MNICH" duże nadzieje, tym samym w 2014 roku zamierzamy uzupełnić ofertę „MNICHA" o dwa nowe rodzaje piwa. Ponadto, duże znaczenie dla poszerzenia dotychczasowego asortymentu miało wprowadzenie nowych produktów spożywczych, które w naturalny sposób wzbogaciły ofertę spółki o produkty najwyższej jakości, wytwarzane bez konserwantów i ulepszaczy. W szczególności, należy tu wymienić serię owocowo-warzywną w zakresie przetworów i konfitur. Zapoczątkowany w 2013 r. proces wymiany i uzupełniania indeksów nowymi
propozycjami będzie przez Spółkę kontynuowany w kolejnych okresach. Prowadzony w Spółce proces reorganizacji dowiódł również, że marka „Produkty Klasztorne" stanowi bardzo dobrą platformę dla produktów od małych lokalnych producentów. Dzięki różnorodności i wysokiej jakości
artykułów jesteśmy obecni w wielu uznanych sieciach delikatesów m.in. Piotr i Paweł, Organic Farma Zdrowia, Delikatesy Top Market, PSS Społem oraz wielu niezależnych sklepach z żywnością „Premium". Sprzedaż w sieciach, w których jesteśmy obecni systematycznie rośnie i liczymy, że wprowadzenie nowych produktów uzupełniających ofertę jeszcze polepszy naszą współpracę i wpłynie korzystnie na osiągane wyniki finansowe.
Rok 2013 był również przełomowy dla naszych akcjonariuszy. Już w 2012 r. rozpoczęliśmy przygotowania do pozyskania dodatkowego kapitału i do debiutu na rynku NewConnect. W połowie 2013 r. przeprowadziliśmy prywatną emisję akcji serii B, a następnie serii C. Dzięki tym emisjom Spółka pozyskała środki pozwalające na wsparcie bieżącego rozwoju, kapitału obrotowego jak i na inwestycję polegającą na wprowadzeniu na rynek
piwa „MNICH" - komentuje zarząd firmy.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane