REKLAMA
REKLAMA

Programy lojalnościowe wciąż mało rozpoznawalne

Autor: ARC Rynek i Opinia/www.dlahandlu.pl 29 listopada 2011 09:44

Ponad połowa Polaków przyznaje, że bierze udział przynajmniej w jednym programie lojalnościowym lub posiada kartę stałego klienta. Jednocześnie tylko cztery z ponad 100 programów lojalnościowych funkcjonujących na polskim rynku są identyfikowane przez więcej niż 10 proc. Polaków uczestniczących w programach wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

REKLAMA
Najbardziej znane wśród uczestników programów lojalnościowych są programy: Tesco Clubcard oraz Vitay Orlen - każdy z nich został wskazany przez 25 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach wśród najbardziej znanych programów znalazły się Payback (18 proc.) oraz Carrefour Rodziynka (15 proc.). Pozostałe programy mają znajomość spontaniczną niższą niż 10 proc. Mimo iż najwięcej badanych posiada kartę programu Payback (34 proc.), najczęściej (20 proc.) nie wymieniają oni nazwy programu, tylko wyłącznie nazwy partnerów będących w programie. Karty Tesco Clubcard oraz Vitay Orlen posiada podobna część uczestników programów - blisko 20 proc.

- Wydaje się, że programy lojalnościowe na stałe zagościły na polskim rynku. Obecnie funkcjonuje ich około 100. Nasze badanie pokazało jednak, że zdecydowana większość z nich jest nieznana - zaledwie w przypadku 23 programów ich znajomość wśród osób korzystających z programów lojalnościowych była wyższa niż 1 proc. Okazuje się, że obecny od pewnego czasu trend konieczności zaoferowania tego typu programu swoim klientom poszedł tak daleko, że doprowadził do sytuacji, w której klienci czują się zagubieni i do końca nie identyfikują wszystkich programów, w jakich biorą udział lub z jakimi się zetknęli. Taka sytuacja to niewątpliwie duże wyzwanie dla firm, które chcą wyróżnić swój program na tle pozostałych - mówi Marzena Białasek, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.

Uczestnicy programów lojalnościowych stosunkowo wysoko ocenili ogólną satysfakcję z uczestniczenia w nich - przy 5-stopniowej skali zadowolenie z udziału w programie lojalnościowym wyniosło 3,98 punktów. Najbardziej przemawiającym argumentem do uczestnictwa w takim programie jest możliwość uzyskania rabatu lub zniżki na oferowane produkty czy usługi. Na drugim zaś miejscu - możliwość wymiany zebranych punktów na nagrody. Blisko 4/5 uczestników jest aktywna w ramach programów, do których przynależą - zazwyczaj znają swój status, a także od czasu do czasu sprawdzają ofertę i nowości oferowane w ramach programu. Największy odsetek osób aktywnych jest wśród uczestników programów Payback i Carrefour Rodziynka. Na aktywność uczestników decydujący wpływ ma wartość punktów przyznawanych punktów.

Istnieje grupa respondentów - 12 proc., która nie wie, jakie korzyści mają ze swojego programu lojalnościowego, jak również niewielka grupa - 3 proc., która twierdzi, że przynależność do programu lojalnościowego nie jest związana z żadnymi korzyściami.

30 proc. uczestników programów lojalnościowych deklaruje, że przynależność do programu spowodowała, że częściej decydują się na zakupy w danej firmie, zaś co dziewiąty respondent przyznaje, że przystąpienie do programu spowodowało wzrost zainteresowania innymi rodzajami usług lub produktów danej firmy. Jednocześnie niemal 60 proc. ankietowanych deklaruje, że przystąpienie do programu nie miało wpływu na częstotliwość dokonywania przez nich zakupów w danej firmie - wynika z badania "Monitor Programów Lojalnościowych", ARC Rynek i Opinia, sierpień 2011.

 

  • Antoni Strzelczyk, GS "S.Ch." w Pieńsku 2011-11-30 08:44:04

    My w Gminnej Spółdzielni "S.Ch." w Pieńsku, prowadzimy w swych dwóch placówkach franczyzowych antywny program lojalnościowy Kartę Stałego Klienta SPAR, gdzie P.T. Klienci posiadający Kaerę uzyskują bony wartościowe i o wartości 2% wartości zakupów lub nagrody rzeczowe do dowolnego wyboru, a na miesiąc grudzień dorzuciliśmy dla posiadaczy Kart (każdy może sobie wyrobić taką Kartę w 2 minuty w sklep...i) po 3 % rabatu od ceny detalicznej, poza papierosami i doładowaniami telefonicznymi, gdzie nasze marże są najniższe. Życzymy Pogodnych, Radosnych i Zdrowych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego, Pomyśnego Nowego 2012 Roku no i przy okazji udanych zakupów i to nie tylko w grudniu. Antoni Strzelczyk, GS "S.Ch." w Pieńsku

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA