Przeczytaj cały wywiad z Wojciechem Gachem, przewodniczącym Rady Prezesów PSD

Autor: www.dlahandlu.pl 29 listopada 2011 13:29

Przeczytaj cały wywiad z Wojciechem Gachem, przewodniczącym Rady Prezesów PSD

O Krajowej Platformie Handlowej Społem, marce własnej i planach rozwoju PSD - rozmawiamy z Wojciechem Gachem, przewodniczącym Rady Prezesów PSD.

Jak ocenia Pan pomysł powstania i dotychczasową działalność Krajowej Platformy Handlowej Społem?

Projekt zwany Krajową Platformą Handlową Społem funkcjonuje już ponad rok. Być może jest to interesująca inicjatywa, ale trudno ocenić jej dotychczasową działalność. Będzie to możliwe gdy zostaną zaprezentowane konkretne informacje dotyczące efektów działalności tej spółki np. wielkości obrotów, wyników ekonomicznych, czy korzyści jakie uzyskały spółdzielnie z nią współpracujące itp.

Jednym z jej założeń jest marka własna Społem. Czy PSD także pracuje nad marka własną dla współpracujących spółdzielni?

Cały czas mamy dostęp do około 300 produktów marki własnej oferowanych dla nas w sieci dystrybucji Tradis. To produkty kategorii najbardziej interesujących naszych klientów, w bardzo dobrej jakości i niskiej cenie. Dodatkowo, pracujemy z Tradisem nad nowym projektem - marki ekonomicznej dla spółdzielni partnerskich PSD. Będą to towary najtańsze i masowe. Liczę, że ta oferta będzie dostępna w naszych placówkach już w pierwszym kwartale 2012 roku. Ponadto przygotowana jest lista TOP 40 ogólnopolskich indeksów opiniotwórczych. Będzie ona realizowana już w listopadzie tego roku, początkowo w sieci sklepów Gama, a następnie w całej grupie PSD. Oferta produktów marki własnej dla spółdzielni, a w konsekwencji dla naszych klientów, w Partnerskim Serwisie Detalicznym i Tradisie jest zatem spora.

Jaki jest Pana zdaniem potencjał marek własnych? Czy dzięki nim Społem będzie mogło efektywnie konkurować z dyskontami?

Marki własne mają ogromny potencjał. Są znacznie tańsze od swoich odpowiedników markowych, a przy tym pozwalają generować wysoką marżę. To bardzo skuteczne narzędzie do konkurowania z dyskontami i chętnie z niego korzystamy, wykorzystując marki własne kluczowego dystrybutora PSD - spółki Tradis.

Jakie są plany rozwoju PSD w 2011 i 2012 roku?

Przedstawiciele spółki PSD cały czas prowadzą rozmowy z kolejnymi spółdzielniami, które są zainteresowane włączeniem się do naszego wspólnego projektu. Także członkowie Rady Prezesów mają swój udział w tych działaniach. Aktualnie prowadzone są negocjacje i rozmowy z 90 spółdzielniami. Umowę handlową z PSD ma podpisanych 57 spółdzielni i 3 spółki powstałe z przekształcenia spółdzielni, co razem daje 60 uczestników. W tej grupie jest 51 spółdzielni zrzeszonych w KZRSS Społem. PSD to jak na razie najskuteczniejsze rozwiązanie dla polskiej spółdzielczości handlowej, bazujące na partnerstwie i poszanowaniu naszych tradycji, dlatego spodziewam się, że jeszcze w tym roku kolejne spółdzielnie dołączą do projektu.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane