PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Przed świętami sklepy chętniej sięgają po polisę

Autor: pr, dlahandlu.pl 30 marca 2015 11:23

Okres przedświąteczny to gorący sezon sprzedażowy w branży spożywczej. Obroty rosną nawet o kilkadziesiąt procent, zwiększa się też znacząco zatowarowanie. W tym właśnie okresie właściciele sklepów poszukują ubezpieczenia. Najczęściej wybierają polisy zabezpieczające przed skutkami zdarzeń losowych, ochronę przed kradzieżą i aktami wandalizmu czy OC przedsiębiorcy.

Właściciele sklepów najczęściej korzystają z typowych ubezpieczeń dla przedsiębiorców. Polisy te uwzględniają ochronę mienia przed skutkami zdarzeń losowych, jak np. zalanie, pożar czy akty wandalizmu. Zainteresowaniem przedsiębiorców z branży handlowej cieszy się również ubezpieczenie z tytułu szkód doznanych przez klienta z powodu sprzedaży wadliwego produktu. Jednak już nieco rzadziej detaliści korzystają z ochrony ryzyk charakterystycznych dla prowadzonej działalności gospodarczej, takich jak np. ubezpieczenie urządzeń od awarii. A wystarczy właśnie awaria lub przerwa w dostawie prądu, by produkty w chłodziarkach rozmroziły się, a właściciel zamiast zysków poniósł straty.

– W okresach większego zatowarowania wzrasta zainteresowanie ubezpieczeniami sklepów. Wybierając polisę, warto jednak dodatkowo sprawdzić, czy w okresach wzmożonej sprzedaży, w których rośnie wartość towarów na stanie, ubezpieczenie „odpowie” na zwiększoną potrzebę ochrony. Polisa powinna odzwierciedlać ten mechanizm, zapewniając m.in. automatyczne zwiększenie sumy ubezpieczenia środków obrotowych w okresach większego popytu, takich jak święta – wyjaśnia Rafał Klepuszewski, ekspert ds. ubezpieczeń dla MŚP Liberty Ubezpieczenia.

Sklepy bywają też narażone na akty wandalizmu (np. graffiti), czy stłuczenie, dlatego ich właściciele powinni pomyśleć m. in. o ochronie różnego rodzaju elementów szklanych (witryn, drzwi czy neonów reklamowych).

Istotnym elementem ubezpieczenia jest też ochrona od kradzieży z włamaniem. Warto sprawdzić, czy dana polisa gwarantuje również pokrycie dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku powstałej szkody, np. naprawy uszkodzonych zabezpieczeń antywłamaniowych.

Przydać się może również assistance firmowe, zapewniające dostęp do szybkich interwencji serwisantów, elektryków, hydraulików i innych specjalistów. W niektórych towarzystwach assistance obejmuje nawet dozór mienia czy pomoc prawną.

Wzmożony ruch sprzedażowy przed Wielkanocą to nie tylko więcej klientów. To także więcej okazji do wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń. Przykładowo, klient może poślizgnąć się lub potknąć w sklepie i złamać nogę. A że konsument jest coraz bardziej świadomy swoich praw, zapewne wystąpi wtedy z roszczeniem o odszkodowanie do właściciela sklepu. W takiej sytuacji przydatne jest ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC). Ewentualne świadczenie dla poszkodowanego będzie wypłacane właśnie z tej polisy i nie obciąży rachunku właściciela sklepu. Warto tutaj pamiętać, że w skrajnych przypadkach roszczenia osób trzecich mogą doprowadzić do paraliżu, a nawet zamknięcia sklepu.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11364

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane