Przez nową ustawę antynikotynową sprzedaż papierosów spadnie o 1,5 proc.

Autor: portalspozywczy.pl 30 kwietnia 2010 09:45

- Wprowadzony zakaz reklamy „niepublicznej" jest sprzeczny z zasadami Dyrektywy 2003/33/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 26.05.2003 r. Oznacza to, że np. prywatna rozmowa na temat jakiejś marki wyrobu tytoniowego będzie zabroniona - zwraca uwagę Grażyna Sokołowska, dyrektor ds. korporacyjnych w Imperial Tobacco Poland.

- Cieszymy się, że utrzymano 2 letni okres przejściowy na wprowadzenie ostrzeżeń obrazkowych (tzw. pictoriali), choć jesteśmy zdecydowanie przeciwni ich wprowadzeniu. Ostrzeżenia te nie są obowiązkowe w UE, nie wnoszą tez niczego nowego w budowanie świadomości społecznej odnośnie ryzyka związanego z paleniem. Powodują jedynie dodatkowe koszty dla producentów - dodaje.

Spowoduje to nieuchronnie wzrost ceny papierosów. - Szacujemy, że przełoży się to na spadek rynku szacowany na ok. 1,5 proc. - tłumaczy dyrektor Imperial Tobacco.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane