Przy zbyt dużej liczbie przedstawicieli handlowych zanika specyfika sklepu

Autor: Poland&CEE Retail Summit 30 marca 2011 14:34

Zbyt duża liczba przedstawicieli handlowych i key account'ów na rynku powoduje schematyczność proponowanych rozwiązań, brak uwzględnienia specyfiki sklepu, bezradność w sytuacjach nietypowych i zanik wartości dodanej - mówił na kongresie Poland&CEE Retail Summit Roman Szymanda, kierownik działu zarządzania kategorią w Chacie Polskiej.

Jak wyjaśnia Roman Szymanda, im większy sklep tym większa liczba przedstawicieli handlowych przypadających na daną placówkę. Przykładowo jeżeli na mały sklep o powierzchni do 100 mkw przypada 9 przedstawicieli, to na placówkę o pow. 200-300 mkw. jest to liczba dwa razy większa.

Problemy na linii detalista-producent wynikają głównie z różnych celów. Priorytetami detalistów są: wydajność z metra, jaki najniższa cena, minimalny zapas i posiadanie w asortymencie jak najlepszych produktów.
Natomiast cele producenta to: najlepsza ekspozycja, jak najwyższa cena sprzedaży, maksymalny zapas i pełna oferta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane