Przyszłość handlu tradycyjnego to współdziałanie - wywiad z prezesem Grupy Chorten Radom

Autor: www.dlahandlu.pl 4 czerwca 2012 10:22

Przyszłość handlu tradycyjnego to współdziałanie - wywiad z prezesem Grupy Chorten Radom

O korzyściach wynikających z przystąpienia do sieci sklepów, perspektywach dla tradycyjnego handlu oraz planach rozwoju radomskiego oddziału Grupy Chorten rozmawiamy z Robertem Jonczykiem, prezesem zarządu Grupy Chorten Radom.

Białystok od Radomia dzieli ponad 230 km. Jak to się stało, że to właśnie Radom stał się filią Grupy Chorten, działającej przede wszystkim na Podlasiu?
Inicjatywa należała do właścicieli niezależnych sklepów z Radomia, którzy wystąpili z propozycją nawiązania współpracy z Grupą Chorten Białystok. Tak powstała spółka "Grupa Chorten Radom".

Podmioty, które do niej należą zyskały przede wszystkim lepsze warunki handlowe, a sam Chorten zwiększył siłę nabywczą. Uznaliśmy, że to dobre rozwiązanie. Z nową, zupełnie nieznaną siecią ciężko byłoby się przebić na lokalnym rynku, gdzie w dystrybucji rządzi Makro i Eurocash. Szukaliśmy więc alternatywy. Dzięki efektowi skali zyskaliśmy korzystne warunki zakupowe, a logo sieci jest już rozpoznawlane. Co istotne jest to polska firma, z rodzimym kapitałem.

Ile sklepów tworzy w tej chwili Grupę Chorten?
Chorten zrzesza 163 sklepy w Białymstoku i okolicznych miejscowościach, 30 placówek w Suwałkach oraz 19 w Radomiu. Kiedy przystąpiliśmy do Grupy sklepów było 14. W ciągu miesiąca przyłączyło się pięć kolejnych punktów handlowych. To dobry początek.

Jakie są plany rozwoju sieci na radomskim rynku?
Jesteśmy ambitni, ten rok chcemy zamknąć liczbą 50 sklepów. Przystąpić może do nas każdy, kto chce działać wspólnie. Interesują nas lokalizacje o dużym natężeniu ruchu - przy szkołach, urzędach, przystankach, na osiedlach.

Coraz częściej klienci na codzienne zakupy wybierają dyskonty czy supermarkety. Nie obawia się Pan konkurencji?
Konkurencja jest rzeczywiście silna, ale jest wiele obszarów, gdzie możemy konkurować skutecznie, również cenowo. Z przeprowadzonych przez nas analiz wynika, że ceny w sklepach Chorten są porównywalne do uważanych powszechnie za dużo tańsze dyskontów czy hipermarketów. Naszą siłą jest także asortyment - wysoka jakość produktów świeżych (mięs, wędlin, warzyw i owoców) oraz oferta produktów producentów z regionu, które są chętnie kupowane przez naszych klientów.

Kto może przystąpić do radomskiego oddziału Chorten?
Każdy, kto widzi sens we wspólnym działaniu. Nasz model współpracy z właścicielami sklepów jest bardzo elastyczny. Nie ingerujemy w marże, przedsiębiorcy sami ustalają ceny. Raz w miesiącu wydajemy gazetkę reklamową, której oferta jest ważna przez trzy tygodnie. Gazetki nie są bardzo obszerne - klient musi mieć pewność, że taki towar dostanie w każdym sklepie z logo Chortenu. Jednocześnie jesteśmy otwarci na pomysły właścicieli, możemy pomóc w zorganizowaniu promocji konkretnej placówki. Nie chcemy robić nic na siłę, dlatego proponujemy sklepom krótki okres próbny - bez wielkich zobowiązań czy kar finansowych w przypadku nie dotrzymania umowy. Drugorzędne znaczenie ma także powierzchnia sklepu. W tej chwili zrzeszamy placówki, których powierzchnia wynosi od 50 do 350 mkw. Mniejsze formaty również mogą sobie radzić doskonale.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane