Ranking franczyzodawców: Czas na Herbatę wśród najlepszych

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 30 czerwca 2010 11:30

Dziennik Gazeta Prawna przebadał151 sieci franczyzowych funkcjonujących w dziesięciu branżach, w tym m.in. spożywczej. Zdaniem gazety zwycięzcą rankingu w tej kategorii została sieć Czas na Herbatę (otrzymała maksymalną ilość 7 punktów). Zaraz za nią uplasowały się sieci Dobre Wina, Bacówka oraz Dobrewina.pl., które zdobyły po 6 punktów.

Franczyzodawcy, tacy jak Carrefour, czy Milea uzyskali po 5 punktów, mimo, że koszty inwestycji nie przekraczały w ich przypadku 100 tys. zł. Wedug "DGP" sieci straciły punkty za nie informowanie o opłatach franczyzowych lub ich pobieranie oraz za dłuższy niż 2 lata okres zwrotu z inwestycji.

Gazeta zastowała następujące kryteria punktowania: pierwsze punkty można było zdobyć za koszty inwestycji - im były one niższe tym  więcej punktów otrzymywała sieć  (wkład do 100 tys. zł to 4 punkty, 101-150 tys. zł - 3 punkty, 151-200 tys. zł - 2 punkty, 201-240 tys. zł - 1 punkt, powyżej 240 tys. zł - 0 punktów). Kolejny punkt był przyznawany za brak opłat dodatkowych oraz za zwrot z inwestycji w okresie nie dłuższym niż 2 lata. Po 0,5 punktu otrzymywały te sieci, które mogły się już pochwalić więcej niż dwoma własnymi placówkami oraz więcej niż pięcioma franczyzowymi.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 2900

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane