PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Retailtainment przyszłością handlu?

Autor: www.dlahandlu.pl 5 sierpnia 2014 10:36

Retailtainment przyszłością handlu?

Obecnie e-commerce wykorzystywany jest przez sieci handlowe głównie w celu wsparcia sprzedaży. W przyszłości jednak, wirtualne zakupy mogą zyskać na znaczeniu, lub nawet stać się nieodłącznym elementem procesu zakupowego. Już teraz klienci, przed podjęciem decyzji, mogą przeczytać recenzje, opinie użytkowników, czy obejrzeć filmy na temat produktu. W przyszłości tego typu rozszerzoną rzeczywistość klient będzie mógł zobaczyć w przestrzeni sklepu. Jednym ze scenariuszy rozwoju jest tzw. „retailtainment", czyli proces mający na celu zmaksymalizowanie przyjemnych doświadczeń związanych z procesem zakupowym. - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Przemysław Mroczek, dyrektor departamentu marketingu Małpka S.A.

REKLAMA

- Zgodnie z tą teorią sklep przyszłości będzie pełnił jedynie formę „salonu doświadczeń" - miejsca, w którym klienci będą testować poszczególne produkty, które ostatecznie kupią online z dostawą do domu. O ile teoria „retailtainment" wydaje się jeszcze dość odległa, o tyle w niektórych sklepach zachodniej Europy powoli wprowadzane są już rozwiązania z wykorzystaniem technologii RFID, czyli radioidentyfikacji. Polega ona na umieszczeniu mikrochipów na opakowaniach produktów, które wysyłają sygnał radiowy do odbiorników zainstalowanych w sklepie. Każdy mikrochip zawiera dowolne informacje na temat artykułu - od podstawowych - np. ceny, terminu spożycia, składu lub informacji na temat producenta, po bardziej zaawansowane - np. wybranych przepisów kulinarnych, które można przygotować z jego użyciem. Dzięki radioidentyfikacji kosz zakupowy mógłby w czasie rzeczywistym wyświetlać informację o cenie produktów w nim umieszczonych, a manager sklepu bez potrzeby wstawania od biurka będzie mógł ocenić braki asortymentowe -wyjaśnia nasz rozmówca.

- Trudno jednak jednoznacznie przewidzeć kierunek, w którym ewoluuje przestrzeń sklepowa. Wszelkie prognozy dotyczące wykorzystania nowoczesnych technologii w handlu wciąż jeszcze pozostają w kwestii domysłów. Już od kilku lat eksperci wieszczą upadek tradycyjnych sklepów, kosztem e-zakupów. Pomimo tego, handel tradycyjny w Polsce wciąż dynamicznie się rozwija. Niezależnie od tego, jakie szanse stwarza przed nami technologia, i tak podstawowym warunkiem jej wprowadzenia będzie akceptacja klientów - dodaje.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16440

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA