Rośnie sprzedaż piwa w małych sklepach

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2015 10:55

Piwo w Polsce kupowane jest głównie w małych formatach sklepów. W 2014 roku ten kanał sprzedaży lekko zwiększył udział wśród wszystkich kanałów sprzedaży piwa, podobnie jak kanał dyskontów – ocenia client director w firmie badawczej Nielsen, Marcin Cyganiak.

- Nie spodziewamy się jakichś większych ruchów w małym formacie, a raczej stabilizacji i stabilnej sprzedaży piwa – mówi Marcin Cyganiak.

- W Niemczech, czy w Wielkiej Brytanii to wygląda trochę inaczej i dominują tam wielkie formaty, a u nas małe, ponieważ nie kupujemy piwa całymi skrzynkami, tylko po kilka piw podczas rodzinnych zakupów – dodaje Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska i prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

Według badań firmy Nielsen w 2014 roku udział małych formatów wśród kanałów sprzedaży piwa wynosił 64,8 proc. wobec 64,3 proc. w 2013 roku.

Dyskonty miały w ubiegłym roku 18,7 proc. udziału w tych kanałach sprzedaży wobec 18,4 proc. rok wcześniej, wielki format sklepów (bez dyskontów) miał 13,7 proc. udziału wobec 14,3 proc., a stacje benzynowe 2,8 proc. wobec 2,9 proc.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. Natomiast ilościowo rynek zanotował niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane