PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Rośnie sprzedaż piwa w małych sklepach

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2015 10:55

Piwo w Polsce kupowane jest głównie w małych formatach sklepów. W 2014 roku ten kanał sprzedaży lekko zwiększył udział wśród wszystkich kanałów sprzedaży piwa, podobnie jak kanał dyskontów – ocenia client director w firmie badawczej Nielsen, Marcin Cyganiak.

- Nie spodziewamy się jakichś większych ruchów w małym formacie, a raczej stabilizacji i stabilnej sprzedaży piwa – mówi Marcin Cyganiak.

- W Niemczech, czy w Wielkiej Brytanii to wygląda trochę inaczej i dominują tam wielkie formaty, a u nas małe, ponieważ nie kupujemy piwa całymi skrzynkami, tylko po kilka piw podczas rodzinnych zakupów – dodaje Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska i prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

Według badań firmy Nielsen w 2014 roku udział małych formatów wśród kanałów sprzedaży piwa wynosił 64,8 proc. wobec 64,3 proc. w 2013 roku.

Dyskonty miały w ubiegłym roku 18,7 proc. udziału w tych kanałach sprzedaży wobec 18,4 proc. rok wcześniej, wielki format sklepów (bez dyskontów) miał 13,7 proc. udziału wobec 14,3 proc., a stacje benzynowe 2,8 proc. wobec 2,9 proc.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. Natomiast ilościowo rynek zanotował niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane