Rozwój Delikatesów Centrum oczkiem w głowie Eurocashu

Autor: www.dlahandlu.pl 20 marca 2017 10:07

Rozwój Delikatesów Centrum oczkiem w głowie Eurocashu fot. za delikatesy.pl

Luis Amaral, prezes zarządu Eurocash S.A., napisał w liście do akcjonariuszy, że spółka przez kolejne trzy lata będzie inwestować w rozwój dystrybucji produktów świeżych do Delikatesów Centrum. Niepowodzeniem tej sieci było w ubiegłym roku tempo jej rozwoju. Dlatego w tym roku ze zdwojonym wysiłkiem firma będzie pracować nad powrotem na ścieżkę dynamicznego wzrostu organicznego.

- Rok 2016 był bardzo ważnym etapem w rozwoju naszej strategii, zdefiniowanej na nowo w 2013 roku. To okres dalszej wytężonej pracy na rzecz naszych klientów w celu poprawy konkurencyjności prowadzonych przez nich sklepów. (...). W 2016 roku, nasza rentowność była niższa niż rok wcześniej, na co wpływ miały dwa czynniki, tj. słabsze wyniki w formacie Cash & Carry, a także wzrost inwestycji w nowe projekty, które pomimo, negatywnego wpływu na wyniki, pozostają kluczowe dla rozwoju naszej Grupy jak i naszych klientów. Przykładem takich projektów jest budowa dostaw produktów świeżych czy też rozwój nowych innowacyjnych formatów detalicznych. W przypadku hurtowni Cash & Carry, działających w najtrudniejszym segmencie najmniejszych sklepów, po dynamicznym przyroście liczby hurtowni zapoczątkowanym w 2014 r. doświadczyliśmy efektu kanibalizacji sprzedaży przez nowo otwarte placówki. W konsekwencji zanotowaliśmy spadek sprzedaży porównywalnej(like-for-like)i pogorszenie efektywności kosztowej tego formatu. Wzrost kosztów stałych wynikający z otwarć nowych sklepów w połączeniu ze spadkiem sprzedaży like-for-like spowodował pogorszenie rezultatów w formacie, który ma istotne znaczenie dla wyników całej Grupy - napisał Luis Amaral, prezes zarządu Eurocash S.A. w liście do akcjonariuszy.

- Jak wspomniałem, wpływ na wyniki finansowe Grupy Eurocash miały też inwestycje w nowe projekty, takie jak budowa dystrybucji produktów świeżych do Delikatesów Centrum czy rozwój nowych formatów detalicznych. Jednak w tym przypadku wszystko idzie zgodnie z planem – inwestujemy w przyszłość naszej Grupy, a przede wszystkim naszych klientów. Patrząc na inne formaty naszej działalności, możemy powiedzieć, że ubiegły rok był udany – w większości sprostaliśmy wyzwaniom, z jakimi musieliśmy się zmierzyć. (...). Delikatesy Centrum to wciąż sieć supermarketów z najwyższą sprzedażą w przeliczeniu na metr kwadratowy i z jednym z najlepszych wskaźników rekomendacji konsumentów ( NPS - net promoter score) wśród sieci detalicznych w Polsce. To najlepszy dowód na to, że niezależny handel może być niezwykle konkurencyjny na rynku. Wciąż natomiast widzimy pole do poprawy, zwłaszcza jeśli chodzi o ujednolicenie jakości produktów świeżych – owoców oraz mięsa i wędlin. Inwestycja w rozwój dystrybucji produktów świeżych ma strategiczne znaczenie dla przyszłości naszych klientów, dlatego przez kolejne trzy lata będziemy kontynuować inwestycje, aby mieć pewność, że jakość i oferta produktów świeżych stanie się naszym największym wyróżnikiem i narzędziem poprawy konkurencyjności naszych klientów. Niepowodzeniem sieci Delikatesy Centrum było natomiast w ubiegłym roku tempo jej rozwoju. Dlatego w tym roku ze zdwojonym wysiłkiem będziemy pracować nad powrotem na ścieżkę dynamicznego wzrostu organicznego.(...) - pisał Luis Amaral.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • tratataatta 2017-04-04 15:38:23

    A kto płaci za komorników ?? heheheh

  • inwestor 2017-03-20 14:05:51

    Cena akcji na koniec roku 2017 to 25.50

  • Makler 2017-03-20 12:51:57

    Eurocash bedzie w tym roku 70 zl

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11170

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane