PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Ruch planuje wejść w segment dostaw paczek

Autor: PAP 13 września 2012 21:38

Prezes Ruchu Paweł Szymański poinformował, że firma chce w najbliższym czasie wejść w segment dostaw paczek, do czego wykorzysta posiadaną sieć kilku tysięcy punktów sprzedaży prasy. Jest też zainteresowany Merlinem, którego właściciele deklarują gotowość sprzedaży.

REKLAMA

"Naszą podstawową przewagą konkurencyjną w stosunku do innych graczy na rynku e-handlu produktów niespożywczych jest sieć dystrybucji. Posiadamy potencjalnie 3 tys. punktów odbioru, czyli kiosków obecnych w całej Polsce, do tego dochodzi część sieci partnerskiej. Jesteśmy w stanie dowieźć w ciągu 24 godzin paczkę do dowolnego punktu w Polsce" - powiedział Szymański.

Ruch chce, by wejście w segment dostaw paczek odbyło się również przy współpracy z Merlinem, jednym z największych sklepów internetowych w Polsce.

"Przyglądamy się Merlinowi. Ponieważ jesteśmy w stanie zaoferować efektywną kosztowo i czasowo dystrybucję paczek, uważam, że jesteśmy dla Merlina najlepszym partnerem" - powiedział Szymański.

Właściciele Merlina od dłuższego czasu poszukują dla spółki nowego inwestora. Wcześniejsze rozmowy z Empikiem zakończyły się niepowodzeniem, teraz według nieoficjalnych informacji wstępne oferty wysłało kilka podmiotów, w tym Ruch.

Prezes Szymański zamierza w najbliższym czasie mocniej zaistnieć na rynku prasy i książki elektronicznej.

"Bardzo istotnym trendem jest migracja czytelników od prasy papierowej do wydawnictw elektronicznych, dlatego chcemy w tej kategorii zostać głównym graczem. Ostatni nasz zakup spółki NetPress Digital, która zajmuje się konwertowaniem prasy na wydania elektroniczne, to sposób na wykorzystanie trendu i połączenie wydawnictw papierowych i elektronicznych. Myślę, że w ciągu 1,5 miesiąca będziemy mogli bardzo agresywnie wyjść na rynek z gotową ofertą uwzględniającą obie formy" - powiedział.

"W porównaniu do prasy tradycyjnej rynek wydawnictw elektronicznych jest jeszcze bardzo niewielki. W ubiegłym roku sprzedaż w Polsce wyniosła mniej niż 20 mln zł, ale uważamy, że ten rynek będzie się bardzo intensywnie rozwijać. Można szacować przyrost rzędu 100-150 proc. rocznie. Do tej pory barierą rozwoju była mała dostępność urządzeń elektronicznych, teraz się to zmieniło. Szacujemy liczbę sprzedanych w zeszłym roku tabletów na około 100 tys., prognozy na ten rok mówią o 300 tys., a to może być bardzo skromną liczbą w stosunku do tego, co faktycznie może się wydarzyć. Wydawcy będą musieli się do tego przystosować i aktywnie pracować nad rozwojem tego rynku" - dodał.

W przypadku prasy papierowej wzrost rentowności ma przynieść poprawa efektywności zakupów, wprowadzenie segmentacji rynku i zmiana miksu produktów. Ruch chce zwiększać sprzedaż innych artykułów niż bilety, papierosy i doładowania telefonów, które są niskomarżowe. Ruch pracuje też nad zwiększeniem udziałów w rynku bardziej marżowych czasopism.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16440

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA