REKLAMA
REKLAMA

Rynek hurtowej dystrybucji napojów alkoholowych bardzo konkurencyjny

6 lipca 2011 13:39

Firmy działające na tym rynku starają się wzmocnić swoją pozycję rynkową i przewagę konkurencyjną poprzez zwiększanie skali działania, maksymalizację satysfakcji odbiorców zapewnienie szerokiego asortymentu produktów, w tym marek własnych.

REKLAMA
W całej branży zaobserwować można postępujący proces łączenia się firm w coraz większe podmioty. Ośrodkami konsolidacji stają się hurtownie o zasięgu regionalnym i krajowym. Koncentracja realizuje się głównie kosztem małych, lokalnych hurtowni, które nie mogą sprostać wymogom konkurencji.

Jednym z ważniejszych wydarzeń, które miało decydujący wpływ na obraz polskiego rynku hurtu artykułami alkoholowymi, było przejęcie w 2010 r. przez spółkę Eurocash 100 proc. akcji i udziałów w 14 spółkach z Grupy Premium Distributors od firmy Carey Agri International Poland (Grupa CEDC). Dzięki temu Grupa Eurocash stała się największym pod względem wartości sprzedaży dystrybutorem napojów alkoholowych w Polsce.

Jednym z ważniejszych trendów jest integracja pionowa, czyli połączenie handlu hurtowego i detalicznego. Drogą tą już podążają m.in. spółka Ambra, która rozwija sieć sklepów winiarskich, działających pod marką Centrum Wina, a także Eurocash, Makro (sklepy Odido) oraz Waspol (sklepy Eden). Wkrótce ruszy też nowy projekt hurtowni Advadis, która tworzy sieć sklepów detalicznych Zawisza.

Zdaniem dystrybutorów głównym zagrożeniem dla hurtu jest m.in. rozwój rynku nowoczesnego, zaopatrującego się własnymi kanałami, silna ekspansja operatorów dyskontowych, zmniejszanie się liczby małych sklepów oraz konsolidacja sklepów w sieci detaliczne. Przedstawicieli hurtowni niepokoi również spadek sprzedaży niektórych napojów alkoholowych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA