Rynek przetworów: Najwięcej innowacyjnych produktów w niezależnych sklepach

www.portalspozywczy.pl 21 lipca 2016 16:33

Niemal w każdej sieci handlowej na półkach z przetworami można znaleźć te same produkty, różniące się jedynie logo producenta. Z czego to wynika? Zdaniem ekspertów wejście do dużych sieci handlowych nie jest łatwe, ze względu na konkurencję. Producent musi zapewnić odpowiednio duży wolumen towaru i dopasować się do strategii asortymentowej sieci. Dlatego najwięcej innowacyjnych produktów można znaleźć na półkach niezależnych sklepów.

Na półkach sieci handlowych w sekcji przetwory z owoców i warzyw na pierwszy rzut oka wieje nudą, jednak eksperci i producenci przetworów twierdzą, że to tylko pozory. Jednak przyznają, że najwięcej innowacyjnych produktów można znaleźć na półkach sklepów niezależnych.

- Jeśli przyjrzymy się półkom sklepów niezależnych, zobaczymy tam całe mnóstwo ciekawych produktów owocowo-warzywnych, choć wiele z nich ma tylko lokalny zasięg – zapewnia Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Jej zdaniem to, co najciekawsze na tym rynku dzieje się od zaplecza, nie w blasku reflektorów. A dzieje się tak z co najmniej dwóch powodów. – Po pierwsze polityka sieci - które nie są chętne do eksperymentowania,  szczególnie z bardzo innowacyjnymi produktami, zwłaszcza, że znane, sprawdzone produkty będą się sprzedawały najlepiej. Po drugie najwięksi producenci dość ostrożnie podchodzą do poszerzania oferty o innowacje – dodaje ekspertka Inquiry.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane