Sąsiedztwo hipermarketu może być szansą dla mniejszych sklepów

Autor: dlahandlu.pl 12 listopada 2010 10:31

Zmieniający się styl życia polskich konsumentów paradoksalnie może być szansą dla małych placówek handlowych. Klienci chcą oszczędzać nie tylko pieniądze, ale i czas, więc coraz częściej wybierają sklepu osiedlowe.

Według psychologów ekonomicznych wartość czasu, jak również ukryte koszty, takie jak cena zużytej benzyny czy konieczność kupienia większej ilości produktu, są przez Polaków często niedoceniane. Konsumenci są jednak coraz bardziej refleksyjni. Wraz z coraz większą presją czasową, rośnie zdolność do kalkulowania i mierzenia opłacalności wyborów. 

Zdaniem ekspertów z firmy Target BPO, jest jeszcze szansa na to, by zatrzymać proces degradacji rynku małych placówek. Rzecz w tym, by nie prześcignęły ich duże sieci handlowe, które już zaczynają intensywnie rozwijać sieć mniejszych sklepów w dobrych lokalizacjach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane