Satysfakcja sprzedawców z pracy podnosi obroty sklepu

Autor: dlahandlu.pl 17 czerwca 2010 15:14

Z raportu firmy Delloite na temat właściwego szkolenia pracowników handlu wynika, że 5 proc. wzrost satysfakcji sprzedawcy przekłada się na 1,3 proc. zadowolenia klienta, a to z kolei powoduje wzrost obrotu sklepu o 0,5 proc.

Taką sytuację da się osiągnąć tworząc poprawne realcje w miejscu pracy. Pracownicy mający kontakt z klientem powinni być szkoleni, by mogli klientom doradzić, zasugerować wybór, czy rozwiązać wątpliwości dotyczące produktu. Szkolenia powinny koncentrować się na tworzeniu pozytywnych relacji z klientami. Jednak, aby były one efektywne w sklepie muszą panować poprawne relacje między kierownictwem a pracownikami, oparte na wymianie informacji i poszanowaniu. Zdaniem ekspertów taka strategia w dłuższej perspektywie przynosi efekty, bo pracownicy czują się bardziej związani z pracą, biorą mniej dni wolnych, wykonują swoje obowiązki rzetelniej i entuzjastyczniej obsługują klientów.

Jak wynika z badań Deloitte koszyk zakupowy rośnie o 39 proc. na skutek właściwej obsługi klienta, w której uczestniczy aktywny, zadowolony i kompetentny sprzedawca. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane