PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Sieć abc ma już 7000 sklepów

Autor: dlahandlu.pl 29 maja 2015 12:31

Sieć abc ma już 7000 sklepów Fot. Eurocash

Do sieci sklepów abc dołączył siedmiotysięczny sklep. Ta największa w Polsce sieć małych i średnich sklepów detalicznych, skupionych w ramach sieci franczyzowej prowadzonej przez Grupę Eurocash, rośnie najszybciej na rynku. W ubiegłym roku niemal co drugi sklep spożywczy przystępujący do sieci franczyzowej wybrał właśnie szyld abc „po sąsiedzku”.

REKLAMA

– Konkurencja w handlu z roku na rok zaostrza się. Mimo to segment małych i średnich sklepów, o powierzchni między 40 a 300 mkw., odnotowuje wzrost sprzedaży. Konsumenci potwierdzają, że chcą robić zakupy blisko domu, wymagając jednocześnie wysokiego poziomu obsługi, odpowiedniego zaopatrzenia i przystępnych cen. Taki mix oferuje dziś nowoczesny handel tradycyjny, którego Sieć Sklepów abc jest najlepszym przykładem. Łączy to co najcenniejsze, czyli przedsiębiorczość niezależnych właścicieli sklepów oraz ich znajomość lokalnego rynku, ze skalą i doświadczeniem Grupy Eurocash. Naszym nadrzędnym celem jest dostarczanie naszym klientom – w tym sklepom abc – narzędzi do skutecznego konkurowania o konsumenta ze sklepami wielkopowierzchniowymi. Na tym konsekwentnie skupiamy się jako Grupa Eurocash, inwestując przez ostatnie 20 lat w rozwój handlu tradycyjnego ponad 2,5 mld zł – mówi Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash.

Siedmiotysięczny sklep abc został otwarty w Gdańsku, przy ul. Wilhelma Stryjewskiego 29c. W 2014 r. do sieci abc dołączyło 860 placówek. W tym samym okresie do wszystkich sieci franczyzowych na rynku (wg danych PROFIT system) przyłączyło się ok. 1860 sklepów spożywczych, a to oznacza, że niemal co drugi sklep wybierał szyld abc „po sąsiedzku”.

Rosnąca liczba sklepów franczyzowych jest dowodem na to, że franczyza jest najlepszą odpowiedzią na obserwowaną w ostatnich latach malejącą liczbę małych i średnich sklepów spożywczych ogółem – zgodnie z danymi GFK Polonia, liczba sklepów spożywczych małoformatowych wyniosła na koniec 2014 r. ok. 77,5 tys., co oznacza spadek o ok. 3 tys. placówek rok do roku.

 – Sklepy spożywcze przystępujące do efektywnej i nowoczesnej franczyzy zwiększają swoje obroty i możliwości dalszego rozwoju. Partnerstwo z profesjonalnym hurtownikiem to dostęp do efektywnego łańcucha dostaw, a więc m.in. szerokiego wachlarza produktów po konkurencyjnych cenach. A także wsparcie marketingowe i organizacyjne. Dla przykładu, to jedyna szansa dla lokalnego sklepu, aby był reklamowany w ogólnopolskiej telewizji czy radio, a także miał dostęp do najlepszych szkoleń z zakresu obsługi klienta czy prowadzenia sklepu – mówi Marcin Witczak, menadżer marki abc.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14299

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA