REKLAMA
REKLAMA

Sieci liczą, że drugie półrocze będzie sprzyjać handlowi

Autor: Marta Ogonek, dlahandlu.pl 24 czerwca 2010 07:40

Sieci liczą, że drugie półrocze będzie sprzyjać handlowi

Zdecydowana większość z zapytanych przez nas przedstawicieli sieci handlowych przyznaje, że pierwsze miesiące br. nie należały do udanych. Sieci zanotowały spadek obrotów w porównaniu z ubiegłym rokiem. Nasi rozmówcy liczą, że drugie półrocze będzie dla handlu bardziej korzystne, a całoroczny wynik okaże się lepszy od przewidywanego.

REKLAMA
- Już po wynikach za czerwiec widać, że wkroczyliśmy w fazę wzrostu. Mamy nadzieję, że ta tendencja się utrzyma, a wynik za cały 2010 rok będzie dobry. Pomóc ma nam w tym uczestnictwo w Partnerskim Serwisie Detalicznym, które gwarantuje nam korzystne umowy z producentami oraz wyższe marże - mówi Bogumił Szyłow, prezes spółdzielni Społem w Wieliczce.

- Jeśli czeka nas ładne, ciepło lato na pewno wzrośnie sprzedaż wody i napojów oraz lodów. Będziemy też aktywizować sprzedaż innych produktów sezonowych - taką receptę na najbliższe miesiące ma Ewa Szczypińska z kwidzyńskiej sieci Społem.

Wzmożoną aktywność promocyjną zapowiada także Agnieszka Lauk. - Obroty znacznie spadają podczas niesprzyjającej aury. Na bieżąco staramy się minimalizować ten problem m.in. poprzez organizowanie akcji promocyjnych i marketingowych. Aktywnie informujemy klientów o nowych cenach, promocyjnych zestawach, ale także konkursach, loteriach i zakupach premiowanych- wyjaśnia przedstawicielka spółki Vita Idea, zarządzającej siecią sklepów Rosa.

Z kolei Dariusz Kucz z działu sprzedaży i marketingu sieci Bacówka Towary Tradycyjne uważa, że lepszy wynik w drugim półroczu sieć będzie zawdzięczać systematycznie otwieranym sklepom. - Zainteresowanie franczyzobiorców przeszło nasze oczekiwania. Z wyjątkiem okresu przedświątecznego, poprzednie miesiące możemy niestety uznać za stracone, ale liczba nowo otwieranych sklepów powinna zminimalizować ryzyko spadku przychodów w ujęciu rdr - mówi nasz rozmówca.

Analitycy zdecydowanej poprawy koniunktury spodziewają się w drugim półroczu br.. Zwracają jednak uwagę, że w sprzedaży detalicznej ożywienie zazwyczaj widać najpóźniej.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA