REKLAMA
REKLAMA

Spółdzielczy handel walczy o klienta sklepami Gama, grupa PSD notuje 5-proc. wzrost sprzedaży

Autor: www.dlahandlu.pl 3 stycznia 2014 09:24

Spółdzielczy handel walczy o klienta sklepami Gama, grupa PSD notuje 5-proc. wzrost sprzedaży

79 spółdzielni Społem współpracujących w ramach Partnerskiego Serwisu Detalicznego, ponad 700 sklepów - to bilans roku 2013. Nowych spółdzielni, które podjęły współpracę z PSD w minionym roku było 10. Cała grupa PSD w roku 2013 uzyskała 5 proc. wzrost sprzedaży detalicznej w sklepach branży spożywczej, a liderzy uzyskali nawet kilkanaście procent wzrostu.

REKLAMA

- Receptą na konkurencyjny rynek i kryzys gospodarczy był dynamiczny rozwój ogólnopolskiej, nowoczesnej, zestandaryzowanej sieci pod wspólnym logo Gama - Tradycyjnie dobry wybór, która na koniec roku zamknęła się liczbą 170 sklepów - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Małgorzata Więch, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju PSD.

Gama to spółdzielcza sieć sklepów spożywczych, której właścicielami nowej marki są Spółdzielnie Społem i PSD. - Tym samym spółdzielnie mają bezpieczeństwo funkcjonowania pod nową marką i dostosowują funkcjonujące w dobrych lokalizacjach sklepy do standardów sieciowych.
Sklepy przemodelowane pod logo Gama uzyskują lepsze wskaźniki, wzrosty sprzedaży i pozyskują nowych klientów. W projekcie została wykorzystana wiedza i doświadczenie partnerów spółdzielczych, PSD (spółki dedykowanej współpracy ze spółdzielniami) i Grupy Eurocash - dodaje Małgorzata Więch.

Przestrzeń handlowa została zagospodarowana zgodnie z ruchem klienta i jego potrzebą dokonywania zakupów w komforcie i odpowiednim doborze asortymentu. Postawiono w Gamach na stoiska produktów świeżych: owoce i warzywa, mięso i wędliny czy pieczywo, którego producentami są spółdzielnie, oferują szeroki asortyment i najlepszą jakość na rynku. Gama ma ustaloną wspólną strategię cenową, dysponuje narzędziami sprzedażowymi i oferuje klientom na stałe niskie ceny najpotrzebniejszych produktów. W sklepach Gama spółdzielnie zdecydowały się wzmocnić kadrę kierowniczą, która jest specjalnie szkolona i przygotowywana do zarządzania placówkami detalicznymi, personel w Gamie również podlega obowiązkowym cyklicznym szkoleniom a kierownicy sklepów wspólnie z pracownikami PSD i Tajemniczym Klientem pilnują utrzymywania wysokich standardów obsługi klienta.

- W tym roku Gamy zwiększyły częstotliwość działań promocyjnych, a głębokie obniżki cenowe na hitach sprzedażowych, prawidłowo wyeksponowane w sklepach i skomunikowane na billboardach, miały wpływ na uzyskanie wzrostów sprzedaży. Produkty regionalne są dobierane bezpośrednio przez spółdzielnie, które mają największą wiedzę na temat gustów zakupowych swoich lokalnych klientów.
Obecnie 170 sklepów w sieci Gama działa na terenie całej Polski od Zakopanego, gdzie powstała w 2011 roku pierwsza, wzorcowa placówka, kolejna na Krupówkach w tym roku , która obsługuje turystów z całego kraju po Kołobrzeg i duże miasta takie jak Kielce czy Częstochowa. Są również miasta powiatowe jak Chełm, gdzie Gama ma już ugruntowaną pozycję sieciówki z wizerunkiem tanich, 13-tu konkurencyjnych sklepów pod wspólną marką - mówi Małgorzata Więch.  

Gamy pojawiły się w 2013 roku w reklamie telewizji ogólnopolskiej i mediach regionalnych w związku z Mega Loterią dedykowaną dla konsumentów przy udziale sklepów wszystkich sieci z Grupy Eurocash.  - W nowym roku planujemy jeszcze szybciej i lepiej się rozwijać i oczywiście stawiamy na Gamy - podsumowuje Małgorzata Więch.

  • Babcia Judyta 2014-01-13 15:11:50

    Ta Pani jak również PSD nie są wiarygodni.Myślą wyłącznie o spenetrowaniu spółdzielczych sklepów i wchłonięciu!!!Pani Marto to zagraniczne sieciówki zagrażają sklepom Społem ,a nie odwrotnie .SPOŁEM to nazwa wymyślona przez St.Żeromskiego i w Polsce ma ponad 120 letnią tradycję.Ma całkowicie polski kapitał i produkuję najlepszą żywność.Pisze pani że drogo,ale to kłamstwo. Niech pani porówna rzeczy porównywalne.Społem sprzedaje tylko towary markowe ,a nie jak np.Real "Wyprodukowano i zapakowano w Tajlandii dla Real-Polska" Jak będziemy wspierać Galerie i sieciowe hipermarkety to takie Spółki jak PSD i Eurocash połkną na drugie śniadanie Społem bo mają spekulacyjny kapitał i wynajmują takich dyrektorów jak Pani M.Więch!Powodzenia Spółdzielcy!Walczcie do krwi ostatniej!Babcia Judyta.

  • niki 2014-01-03 21:33:32

    Ta Pani nie jest wiarygodna,najpierw "kochała" Emperię , a teraz Portugalczyków..A wszystko pod płaszczykiem wspierania Społdzielni.A może chodzi o własną p..ę? Takim uzdrowicielom dziękujemy!

  • Marta 2014-01-03 14:48:14

    Uważam,że sklepy Społem, których w Polsce jest dużo, są ogromnym zagrożeniem dla Tesco, Real, Lidl czy Leclerc.Wystarczy konkurować cenami. Ja jeszcze nie kupuję w Społem, bo jest za drogo. Jednak co jakis czas wchodzę i spoglądam na ceny. Jeśli będą chociażby takie same jak u konkurencji to wybiorę Społem ,bo mam blisko i chciałabym wspierać "polski handel"

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA