Społem chce przekonać klientów do kupowania polskich produktów

Autor: www.dlahandlu.pl 16 października 2013 14:31

22 października rusza ogólnopolska akcja organizowana przez Stowarzyszenie PEMI, pomysłodawcę akcji „590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty”. W blisko 1000 sklepów Społem w całej Polsce, zostanie przeprowadzona kampania edukacyjna, mająca na celu objaśnienie konsumentom korzyści wynikających z kupowania polskich produktów, a także wytłumaczenia jak rozpoznawać polskie produkty na sklepowych półkach.

Według badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie PEMI w 2012 roku, organizatora akcji „590 powodów", tylko blisko 50% konsumentów szuka na opakowaniu informacji, czy dany produkt pochodzi z Polski. Pozostała część robi to bardzo rzadko albo w ogóle. - To zastanawiające, gdyż świadczy to o tym, że dla dużej części konsumentów to czy wkładają do koszyka produkt polski, francuski, czy chiński jest całkowicie bez znaczenia. Uważam, że brakuje w Polsce edukacji w zakresie patriotyzmu ekonomicznego i tłumaczenia korzyści wynikających z kupowania polskich produktów - mówi Mirosław Januszewski, prezes Stowarzyszenia PEMI i pomysłodawca akcji 590 powodów.

To właśnie z braków w wiedzy ekonomicznej przeciętnego konsumenta zrodził się pomysł na akcję „590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty". Stowarzyszenie PEMI - działające non-profit - podkreśla w nim, że wybieranie polskich produktów ma pozytywny wpływ na życia każdego z nas. - Wydając złotówkę na polski produkt, do rodzimej gospodarki w formie pensji, emerytur, funduszy, z powrotem wraca nawet 60 groszy. Wydając natomiast złotówkę na produkt zagraniczny wraca do nas raptem około 20 groszy. To znaczna różnica - tłumaczy Januszewski.

Stowarzyszenie postanowiło więc zorganizować kolejną akcję edukacyjną, mającą zachęcić do zwracania uwagi na pochodzenie produktu i tłumaczącą korzyści wynikające z wybierania rodzimych wyrobów. Razem z polską siecią Społem, w blisko tysiącu sklepów w całej Polsce, zostanie przeprowadzona akcja edukacyjna. 

- Jako największa i najstarsza - blisko 150 letnia - polska sieć handlowa czujemy się w obowiązku wspierać takie inicjatywy. To okazja, by podkreślić całkowicie polskie pochodzenie sieci Społem. To także szansa, by uświadamiać Polakom, że kupowanie polskich produktów, w polskich sklepach, wpływa pozytywnie na zamożność naszego społeczeństwa - mówi Ryszard Jaśkowski, zastępca Prezesa Społem .

W punktach Społem zostaną rozwieszone plakaty informujące o korzyściach wynikających z kupowania polskich produktów. Każdy klient otrzyma również przy kasie ulotkę, pokazującą jak rozpoznać polski produkt.

Nazwa akcji 590 powodów, by kupować polskie produkty, bezpośrednio nawiązuje do kodów kreskowych, którymi oznaczone są polskie produkty. Numer widniejący na kodzie każdego wyrobu stworzonego w Polsce rozpoczyna się od liczby 590. To pierwszy krok do tego, by rozpoznać polski produkt. Kolejnym krokiem przy czytaniu etykiety wyrobu powinno być sprawdzenie kraju wytworzenia produktu. Jeżeli na opakowaniu napisane jest „Polska" oraz oznaczony jest on kodem zaczynającym się od liczby 590 wtedy mamy pewność iż mamy do czynienia z rodzimym produktem. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • rick 2013-10-18 15:26:46

    Brawo,ktoś wreszcie uświadamia Polakom jak ważne jest ,aby wspierać polskie produkty i polskie sieci handlowe.Oby tylko ta akcja nie była jednorazowa,bo świadość naszego społeczeństwa w tym temacie jest marna i ganiają do zagranicznych dyskontów,a podatki i zyski wypływają do innych krajów!!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane