Sprzedawcy często nie chcą oferować dodatkowych produktów - to błąd

Autor: Puls Biznesu 12 marca 2015 09:30

Pracownicy sieci handlowych są coraz bardziej uprzejmi i kompetentni. Lepiej obsługują klientów, ale sprzedają za mało. Tajemniczy klienci szwedzkiego Daymakera w lutym tego roku odwiedzili sklepy 164 działających w Polsce sieci handlowych - na każdą przypadało 5 wizyt - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Sprawdzali obsługę klienta od „dzień dobry" na powitanie przez pytania o potrzeby i preferencje po sprzedaż i oferowanie dodatkowych produktów. Pierwsze takie badanie przeprowadzono w 2011 r. Teraz jest zdecydowanie lepiej.

Sieci lepiej rozumieją znaczenie obsługi klienta. Problemy widać jednak przy zachęcaniu klientów do zrobienia dodatkowych zakupów. Sprzedawcy często nie chcą oferować dodatkowych produktów, bo sądzą, że to zbyt nachalne. Badania pokazują, że sieci z wysoką dodatkową sprzedażą dostają wyraźnie lepsze ogólne oceny od klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane