REKLAMA
REKLAMA

Sprzedaż bezpośrednia konkuruje z handlem internetowym

Autor: pr, dlahandlu.pl 29 czerwca 2011 12:16

Lawinowo rośnie liczba osób kupujących produkty w Internecie. Otwierają się kolejne galerie handlowe, markety, supermarkety. Kto na tym traci? Na pewno nie osoby pracujące w sektorze sprzedaży bezpośredniej - wynika z badania Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

REKLAMA

W Polsce sprzedażą bezpośrednią, w tym MLM ( marketing wielopoziomowy), zajmuje się już ponad 870 tys. osób. Wg badania Homo Homini przeprowadzonego w lutym 2011, 9 na 10 Polaków miała styczność z tą formą sprzedaży.

Kilkanaście lat temu osoby zajmujące się sprzedażą bezpośrednią były kojarzone dość negatywnie. Badanie z lutego 2011 pokazuje znaczną zmianę w ich postrzeganiu. Według wyników Homo Homini 89,3 proc. respondentów ocenia sprzedawców bezpośrednich pozytywnie - z czego 39,4 proc. ma o nich zdecydowanie bardzo dobrą opinię.

Firmy z sektora sprzedaży bezpośredniej stosują systemy prowizyjne, które bardziej motywują pracowników do pracy. Konsultanci mają bezpośredni wpływ na swoje zarobki, w odróżnieniu od sprzedawców w sklepikach osiedlowych czy hipermarketach.

Według badania Homo Homini 85 proc. osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią traktuje to zajęcie jako dodatkowe źródło dochodów. W dużej części są to osoby działające na własny rachunek, niezależni przedsiębiorcy, których dochody zależą od osiągniętych wyników sprzedaży.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA