Sprzedaż Eurocashu w I kw. wzrosła o 24 proc. dzięki akwizycjom, 3 mln zł netto straty

Autor: dlahandlu.pl 13 maja 2015 09:15

Sprzedaż Eurocashu w I kw. wzrosła o 24 proc. dzięki akwizycjom, 3 mln zł netto straty Fot. za eurocash.pl

W I kwartale 2015 r. sprzedaż Grupy Eurocash przekroczyła 4,6 mld zł i była o 24 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2014 r. Dynamiczny wzrost to w dużej mierze efekt akwizycji dokonanych w ubiegłym roku.

Mimo pogłębiającego się spadku cen żywności, Grupa odnotowała porównywalną rok do roku sprzedaż like-for-like, czyli dla tej samej liczby placówek, w formacie Cash&Carry oraz wzrost sprzedaży like-for-like w ramach sieci Delikatesy Centrum.

Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w I kwartale 2015 r. wyniósł 419 mln zł, o ponad 10% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wyniosła natomiast prawie 42 mln zł (wzrost o 0,5% rok do roku).
Na poziomie wyniku netto, Grupa Eurocash zanotowała w I kwartale 2015 r. 3 mln zł straty (wobec 1,3 mln zł zysku w I kwartale ub.r.), głównie z uwagi na wyższą amortyzację przejętych spółek. Jednak jak pokazują historyczne rezultaty, zdecydowaną część całorocznych zysków Grupa wypracowuje w kolejnych kwartałach.

W I kwartale 2015 r. znacznie poprawiły się natomiast przepływy pieniężne z działalności operacyjnej Grupy – w szczególności o ponad 280 mln zł poprawiły się przepływy z kapitału obrotowego. Wysoka efektywność w tym obszarze pozwoliła utrzymać dług netto na poziomie poniżej 2-krotności EBITDA.

 – Sytuacja na rynku FMCG w I kwartale tego roku wciąż była trudna, szczególnie z uwagi na pogłębiającą się deflację. Ceny żywności i napojów bezalkoholowych spadły średnio o 3,7%. Pozytywny wpływ na wyniki sprzedażowe miały z kolei święta wielkanocne, które w tym roku były na początku kwietnia, czyli znacznie wcześniej niż w ubiegłym roku, co przełożyło się na wzmożone zakupy pod koniec marca. W przypadku Grupy Eurocash, pozytywny wpływ na wartość sprzedaży miały oczywiście także dokonane w ubiegłym roku przejęcia, które dołożyły w I kwartale około 700 mln zł. W efekcie nasza sprzedaż wzrosła rok do roku o blisko 24% – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash. – Wyłączając akwizycje, wzrost sprzedaży wyniósł prawie 5%, co uważamy za bardzo dobry rezultat w środowisku silnej presji deflacyjnej. – dodał Jacek Owczarek.

Utrzymująca się presja cenowa oraz większy udział papierosów i wyrobów tytoniowych w sprzedaży Grupy Eurocash po przejęciu spółki Service FMCG (wyodrębnionej z Kolportera), przełożył się na spadek marży brutto na sprzedaży do 9,1% w I kwartale 2015 r. z 10,2% w analogicznym okresie ubiegłego roku. Natomiast w ujęciu bezwzględnym, zysk brutto na sprzedaży wzrósł o ponad 10% rok do roku i sięgnął 419 mln zł. EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wyniosła natomiast w I kwartale br. prawie 42 mln zł i była na nieco wyższym poziomie niż przed rokiem (wzrost o 0,5%).


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane