Sprzedaż win w sklepach Żabka rosnie o 30 proc.

Autor: Newseria.pl 14 czerwca 2013 09:04

Obecnie Polacy średnio piją ok. 3 litrów tego alkoholu rocznie - niemal dwudziestokrotnie mniej niż Niemcy. Zarząd sieci Żabki widzi w tym rynku duży potencjał. Tym bardziej, że według danych The International Wine and Spirit Research w ciągu pięciu lat ilość spożywanego wina w Polsce wzrosła o 27,5 proc., a prognozy dalszych wzrostów są równie optymistyczne

- Chcemy skorzystać z dużej liczby naszych sklepów. Jesteśmy liderem segmentu convenience nie tylko w Polsce, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki olbrzymiej sile nabywczej możemy importować wina bezpośrednio od producentów, i to z najlepszych winnic na świecie, a jednocześnie zaoferować je na półce z bardzo dużym dyskontem cenowym w stosunku do naszych konkurentów - tłumaczy strategię spółki Jacek Roszyk, prezes spółki.

Żabka chce utrzymać obecną dynamikę wzrostu sprzedaży win. W pierwszych miesiącach tego roku sieć zanotowała o 30 proc. lepsze wyniki w tym segmencie niż w 2012 r. Było to możliwe między innymi dzięki wprowadzeniu pół roku temu do oferty win z półki premium. Roszyk podkreśla, że są to produkty nieco droższe, ale nadal przystępne cenowo.

- Wprowadziliśmy wina typu Brunello, wina Châteauneuf-du-Pape, wina Chablis - wylicza Roszyk. - Zanotowaliśmy bardzo satysfakcjonującą sprzedaż. W całej kategorii wina w Żabce to jest wzrost na poziomie plus 30 proc.

Roszyk zaznacza, że około 70 proc. udziału w sprzedaży alkoholu w Polsce nadal mają sklepy małoformatowe. Według niego Żabka może zapewnić klientom nie tylko niższe ceny, ale i lepszą jakość niż inne punkty i zamierza walczyć o ten rynek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Żabol 2013-10-25 00:45:02

    Wzrost podaje w % bo faktycznie wzrosło ze 100 na 130 win z czego połowę kupił zarząd... :(

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane