Statystyczny Polak w ciągu roku wydaje na produkty z maszyn vendingowych 2,3 euro

www.portalspozywczy.pl 10 czerwca 2015 15:09

W ostatnich latach obserwowane są spadki cen w automatach vendingowych. To może być spowodowane dużą konkurencją i rozdrobnieniem rynku. Europejski vending jest skonsolidowany. Natomiast większość firm vendingowych w Polsce to małe biznesy, obsługujące kilkadziesiąt automatów.

Rynek vendingowy jest najmłodszym kanałem sprzedaży bezpośredniej. W naszym kraju wciąż się rozwijają zwłaszcza w porównaniu do bardziej nasyconych rynków vendingowych w krajach Europy Zachodniej. W Polsce wartość rynku vendingowego szacuje się na ponad 410 mln złotych, a liczbę maszyn vendingowych – na ponad 40 000. Także w kwestii sum wydawanych w maszynach vendingowych jesteśmy rynkiem rozwijającym się. Na przykład w Hiszpanii, jednym z bardziej rozwiniętych rynków vendingowych w Europie, średnie roczne wydatki na produkty z maszyn vendingowych to 126 euro, podczas gdy statystyczny Polak w ciągu roku wydaje na nie 2,3 euro, czyli ponad 50 razy mniej.

Eksperci jednak radzą ochłonąć: rozwój będzie, ale raczej powolny i stabilny. Branża vendingowa – od początku istnienia w naszym kraju rozwijała się dość dynamicznie. Z powodu "kryzysu" wyhamowała w 2008 r., ale później ponownie zaczęła rosnąć. Ten wzrost jest teraz jednocyfrowy.

W czerwcowym wydaniu magazynu "Rynek Spożywczy" ukaże się duży artykuł poświęcony rynkowi vendingu w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane