Świeże warzywa i dobre pieczywo może przyciągnąć klientów do małych sklepów

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 28 lipca 2011 10:44

To nieprawda, że wielkie sieci przez swą ekspansywność zabijają rodzimy handel. Jeśli w sklepie za rogiem będą świeże warzywa i dobre pieczywo, klienci kupią je właśnie tam. A w dyskoncie - resztę - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Czy małe sklepy są skazane na wymarcie i możemy już zacząć opłakiwać mały rodzimy handel? Niekoniecznie, pod warunkiem że ten biznes nie będzie już polegać na sprzedawaniu drożej cukru z hipermarketu. Małe sklepy mogą wygrać na jakości i oryginalności oferty - pisze DGP. Towary w dużych sieciach jakie są, takie są, lepsze, gorsze, ale najczęściej na kolana nie powalają. Tymczasem mitem jest, że ludzie kupując na przykład jedzenie, kierują się wyłącznie ceną. Ale jeżeli w małym sklepie proponuje się z grubsza ten sam towar co w hipermarkecie, szanse na przetrwanie tego pierwszego są naprawdę marne.

Małe sklepy mogą żyć z w symbiozie z dużymi sieciami, tylko muszą zauważyć, że ten biznes naprawdę błyskawicznie się zmienia. Chyba że ich funkcjonowanie zostanie podtrzymane w sposób sztuczny, na przykład przez pomysły rządzących na ograniczanie funkcjonowania dużych sieci. Wtedy stracimy wszyscy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane