Tabak Polska: Współpraca z BAT Polska usprawniła sprzedaż

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2014 14:32

Kiedy BAT Polska rozpoczął nowy sposób dystrybucji swoich produktów, mieliśmy wiele obaw. Rzeczywistość okazała się jednak bardziej optymistyczna - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jarosław Przybyszewski, dyrektor handlowy Tabak Polska.

- Jak ocenia Pan współpracę z BAT po wprowadzeniu systemu bezpośredniej dystrybucji?

- Firma Tabak Polska oraz BAT rozpoczęły współpracę w zakresie dostaw bezpośrednich nieco po debiucie nowego modelu, a dokładnie - od maja 2014 r. Nie ukrywamy, że przed rozpoczęciem współpracy mieliśmy kilka obaw do takiego sposobu współpracy, ponieważ jest to zupełnie nowy na tym rynku sposób dystrybucji produktów tytoniowych, zaproponowany przez jednego z głównych graczy w Polsce. Jak się później okazało niesłusznie, rzeczywistość okazała się bardziej optymistyczna. Dziś oceniając to z perspektywy czasu, nasze obawy były całkowicie nieuzasadnione. Podjęta przez nas decyzja o współpracy z BAT w zakresie DSSa to przysłowiowy strzał w dziesiątkę.

- Jak wprowadzone przez BAT zmiany wpłynęły na zapewnienie informacji zwrotnej i dostępność produktów?

- Po wprowadzeniu współpracy opartej na zakupach bezpośrednich (DSS) znacznie poprawiła nam się efektywność związana z serwisem oferowanym przez BAT. Dzięki temu, że mamy teraz na wyłączność, przedstawiciela BAT, który odwiedza nas regularnie jesteśmy w stanie jeszcze bardziej efektywnie zarządzać dostępnością i zapasem produktów, choćby w zależności od dostępnych ofert cenowych i innych aktywności.

- Jak zmienił się wolumen sprzedaży produktów BAT?

- Współpraca z BAT w zakresie DSS ma swój wymiar stricte biznesowy w kontekście wyników - na polskim rynku, gdzie wciąż trwa walka pomiędzy największymi producentami o zdobycie jak największej liczby konsumentów, co ma swoje finalne przełożenie na udziały rynkowe. Nie jest tajemnicą, że rynek tytoniowy w Polsce w związku z wieloma czynnikami się kurczy, więc bardzo pozytywnym aspektem współpracy z BAT, jest fakt, że po wprowadzeniu DSSa wolumen BAT w Tabak Polska sukcesywnie rośnie w porównaniu do 2013 r.

Oczywiście stoją za tym również działania marketingowe BAT choćby w zakresie cen wybranych produktów, ale zasługą modelu DSS jest z pewnością fakt, że jesteśmy w stanie obecnie wprowadzić w ekspresowym tempie na półkę produkt BAT z atrakcyjną ceną, tak żeby był on jak najszybciej dostępny w każdym naszym saloniku dla docelowego konsumenta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane