REKLAMA
REKLAMA

Tarsmak: W święta częściej sięgamy po produkty premium

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2016 09:36

Tarsmak: W święta częściej sięgamy po produkty premium Na zdj. Wiesław Sarad, dyrektor handlowy firmy Tarsmak, fot. Tarsmak

- Święta to dla producentów okres pełnej mobilizacji, a uzyskanie optymalnych wyników wymaga pełniejszego współdziałania wszystkich komórek organizacji. Jednak te odpowiedzialne za sprzedaż i dotarcie z produktem do klienta ostatecznego wymagają w tym okresie największej elastyczności i zaangażowania - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Wiesław Sarad, dyrektor handlowy firmy Tarsmak.

REKLAMA

Obecność produktu na półce to warunek podstawowy. Aby trafił on do koszyka klienta potrzebne są dodatkowe zabiegi, które ostatecznie wpłyną na decyzje zakupowe. - Zapewnienie atrakcyjnej ceny, optymalizacja ekspozycji produktów na półce, standach reklamowych czy stojakach oraz właściwe oznakowanie, opisanie i oklejenie to czynniki decydujące. Dbałość o dodatkowe oznaczenie - np. plakaty, woblery reklamowe również przekłada się na wymierne wyniki sprzedaży. Działania merchandisingowe wspierane są coraz częściej animacjami, degustacjami czy akcjami samplingowymi  - wyjaśnia Wiesław Sarad.

Droga produktu z zakładu produkcyjnego do koszyka klienta przebiega przez wiele etapów, z których każdy pełni określoną rolę. - W dobie silnej konkurencji rynkowej uzyskanie przewagi konkurencyjnej wymaga zaangażowania właściwych narzędzi, aby skuteczniej dotrzeć do konsumentów. Jednym z nich jest aktywność reklamowa, przekładająca się na popularyzację marki i produktów w przestrzeni medialnej. W roku 2015 najwyższy wolumenowy wzrost wydatków na reklamę odnotowany został w przypadku sektora żywności, którego dynamika wyniosła ponad 16%. Najaktywniejsze reklamowo w 2015 r. były kategorie: czekolada i wyroby czekoladowe. Drugą kategorią żywnościową pod względem aktywności były przetwory i przyprawy - dodaje nasz rozmówca.

W okresie świątecznym wśród konsumentów zdecydowanie rośnie apetyt na lepsze jakościowo artykuły spożywcze. - Wówczas częściej sięgamy po droższe, ale smaczniejsze produkty, sporządzane według tradycyjnych receptur. W naszej kategorii produktów tradycyjny majonez, sos tatarski, sos czosnkowy i musztarda to produkty, których nie powinno zabraknąć na świątecznym stole. Mając na uwadze preferencje zakupowe klientów, warto zadbać, aby w ofercie sklepu znalazły się zarówno produkty z półki premium, jak i produkty tradycyjne, na które nie zabraknie klientów.
Święta w Polsce są mocno związane z tradycją, dlatego w tym okresie również produkty regionalne notują znaczne wzrosty sprzedaży i należy zadbać o ich dostępność - mówi Wiesław Sarad.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA