Terminal wpływa na wzrost wartości transakcji

Autor: dlahandlu.pl 11 czerwca 2010 11:59

O tym jak dobrze wybrać terminal do transakcji bezgotówkowych, tak by służył nie tylko klientom, ale był także użyteczny i dochodowy dla punktu handlowego radzą przedstawiciele Polcard i FirstData.

„Prowadzę pizzerię, od niedawna dopiero mam zainstalowany terminal. Widzę kilkuprocentowy wzrost sprzedaży tylko przez to, że przyjmuję płatności kartą" - mówi Krzysztof Bielech z Bydgoszczy, właściciel małego lokalu gastronomicznego. Ten trend potwierdzają badania, wg. których klient płacący kartą z reguły wydaje 20-30% więcej niż w przypadku płatności gotówką.

W Polsce nadal statystyki pokazują, że nie płatności kartą nie są popularne: na milion Polaków przypada tylko 5,5 tys. punktów usługowych z terminalami.

By zainstalować terminal trzeba podpisać umowę z centrum rozliczeniowym. W większości przypadków jest to umowa o dzierżawę i obsługę terminala oraz rozliczanie transakcji. Właściciel lokalu musi zapewnić zasilanie energetyczne i dostęp do usług GPRS. Podłączeniem terminala oraz przeszkoleniem pracowników zajmuje się centrum rozliczeniowe. Instalacja terminala jest bezpłatna, płaci się za jego obsługę serwisową, a miesięczny koszt dzierżawy urządzenia wyliczany jest indywidualnie dla każdego klienta i zależy przede wszystkim od szacowanego poziomu obrotów oraz od typu terminala i wybranego sposobu komunikacji terminala z centrum autoryzacyjno-rozliczeniowym. Lokal handlowy będzie płacił od każdej transakcji prowizję na rzecz agenta rozliczeniowego. Wysokość prowizji będzie również uzależniona od obrotów realizowanych na karty w danym punkcie.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,37

  • Min

    2,25

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane