Tworzenie półki z nabiałem

Autor: Merchendiser 24 czerwca 2010 09:59

Produkty nabiałowe to jeden z podstawowych produktów żywnościowych, kupowanych prawie codziennie, w związku z tym regały z tymi produktami powinny się znajdować w końcu sklepu, tak aby konsument w drodze zapoznał się z jak największą częścią oferty sklepu.

Ekspozycja powinna być podzielona na dwie strefy: w ladzie chłodniczej wystawiamy sery ( białe i żółte), jogurty i kefiry, tłuszcze twarde ( masło i mixy do smarowania). Mleko i śmietankę UHT możemy wystawić w sąsiadującym z ladą regale - miejsce w chłodni jest kosztowne w utrzymaniu a te produkty nie wymagają przechowywania w niskiej temperaturze. 

Półka musi stwarzać wrażenie obfitości, pojedyncze sztuki produktów mogą tylko odstraszać, a nie zachęcać do zakupu. Klienci nie chcą kupować „resztek”!

Ze względu na krótkie terminy ważności dokładając towar bezwzględnie należy przestrzegać zasady „FIFO”, czyli pierwsze weszło – pierwsze wyszło.

W branży nabiałowej bardzo często pojawiają się na rynku nowości. Produkty testowane powinny zajmować ok.  5% powierzchni i powinny być umieszczone w pobliżu dobrze rotujących markowych artykułów.

W ekspozycji nabiału duże znaczenie ma marka produktu dlatego ważne by  ekspozycja w ramach jednego rodzaju produktu była zblokowana markami. A nie np. smakami.

Przy eksponowaniu serów wyróżnia się dwa rodzaje ekspozycji  - półka samoobsługowa, gdzie umieszcza się produkty zapakowane i półka delikatesowa, z serami na wagę. Sery układa się według gatunków z ogólnym podziałem na białe i żółte. Jeżeli sklep w ramach ekspozycji delikatesowej oferuje kilka marek jednego gatunku, to powinny stać obok siebie. Ekspozycję z serami z górnej półki można wzbogacić rekwizytami – najlepsze w tym przypadku są materiały kojarzone z naturą np.: drewno, len, można też postawić butelkę czerwonego wytrawnego wina.

Kolejną kategorią są tłuszcze twarde, które powinny być ułożone według zastosowania, np.: masło, mixy, margaryna.
Układ mleka - według zwartości tłuszczu,  bo tym kierują się klienci przy dokonywaniu wyborów.

Ważne by zachować ciągłość oferty. Z badań konsumenckich wynika, że nabiał jest często zakupem planowanym i jego brak może zniechęcić klienta do zakupów w tym właśnie sklepie.

Aby podkreślić właściwości produktów należy zastosować właściwy kolor oświetlenia i tak przy serach żółtych powinno to być ciepłe światło ( żółte), przy białych, mlekach i jogurtach raczej białe, podkreślające świeżość. Dodatkowo w lodówkach, ladach chłodniczych powinno się stosować światło punktowe, ponieważ ścianki lodówek ograniczają dostęp światła ogólnego. Meble i lodówki  powinny być w kolorze białym lub niebieskim , ponieważ te kolory kojarzą się ze świeżości i czystością, która w tej kategorii musi być bezwzględnie utrzymywana.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane