Tworzenie półki z sosami

Autor: Piotr Haman, Cursor 25 czerwca 2010 15:57

Tworzenie półki z sosami

Sosy, majonezy, musztardy, ketchupy to kategoria, która nabiera szczególnego znaczenia w sezonie grillowym. Uzupełnić ją jeszcze by należało o chrzany i ćwikły, bardziej wiązane z okresami świątecznymi. W lecie zwłaszcza sosy do grilla mogą i powinny być dodatkowo eksponowane w specjalnej strefie poświęconej grillowaniu, jeżeli sklep taką strefę przygotował.

Ekspozycja powinna mieć wydzielone bloki dla każdej z grup: osobno musztardy majonezy, sosy do grilla, ketchupy, chrzany i obowiązkowo obok tych ostatnich ćwikły a dalej żurawina czy borówka. Sosy grillowi, które na ogół są produktem „pomiędzy majonezem i ketchupem" powinny być zlokalizowane pomiędzy tymi podkategoriami. Jeżeli producent ma kilka smaków sosów starajmy się wyeksponować je obok siebie. Konsumenci są bardzo często przywiązani do marki bardziej niż do konkretnego smaku. Dodatkowo zyska też estetyka ekspozycji, seria sosów da wrażenie porządku, wyboru i obfitości.
W ramach podkategorii starajmy się wystawiać produkty od „najlżejszego do najcięższego" przy czym tu nie decyduje gramatura, tylko subiektywne odczucie „lekkości" w sensie kulinarnym. Oznacza to, że majonezy „ligh" czy „jogo" powinny rozpoczynać ekspozycję patrząc do lewej strony półki. Podobnie z sosami grillowymi, te oparte na jogurcie, jako „lżejsze" wystawiamy pierwsze, sosy typu barbeque powinny kończyć ofertę.
Tworząc ekspozycję warto ustawiać produkty w układzie blokowym. Niższe półki powinny zajmować większe gramatury tych samych produktów, które stoją powyżej lub produkty z tej samej grupy z innego poziomu cenowego. Dzięki temu ekspozycja staje się bardziej przejrzysta a produkty lepiej widoczne. W tej kategorii obowiązuje jak i w innych zasada, że produkty z grupy „Premium" lokalizujemy na najlepszych poziomach ekspozycji, a te tańsze niżej. Najlepiej rotujące artykuły można multiface'ować, czyli ustawić na półce w więcej niż jednym rzędzie.
Ważne by nie zapomnieć o opisie każdego produktu i oznaczeniu ceną. Badania pokazują, że 80% konsumentów nie włoży do koszyka produktu, którego ceny nie zna. Nie warto tracić obrotu! Pod koniec sezonu letniego ofertę sosów można nieco ograniczyć, na rzecz bardziej tradycyjnych chrzanów, żurawiny i borówki do mięs.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane